A Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso úgy véli, az idei évben alkalmazott extrém aerodinamikai fejlesztések kulcsszerepet játszhattak a Monacói Nagydíj hétvégéjén bekövetkezett balesetekben.
A Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso úgy véli, az idei évben alkalmazott extrém aerodinamikai fejlesztések kulcsszerepet játszhattak a Monacói Nagydíj hétvégéjén bekövetkezett balesetekben.
A Sauber istálló újonca, Sergio Perez nagyot bukott a szombati időmérő edzésen, ám szerencsére kisebb sérülésekkel megúszta a félelmetes balesetet. Nem ez volt azonban az egyetlen incidens, mely az alagút utáni féktávon következett be: a Mercedes német tehetsége, Nico Rosberg szinte ugyanúgy veszítette el autóját a rendkívül nehéz fékezési zónában, ő azonban szerencsésebb volt, a lassítónál elhelyezett gumifalat ugyanis sikerült elkerülnie.
„Nem igazán tudom, miért történtek ezek a balesetek. Nem tudom a pontos választ, az viszont nyilvánvaló, hogy van ott egy bukkanó a féktávon, ami nem segít” – mondta a kétszeres világbajnok Fernando Alonso.
„Talán a pálya természetéből adódóan elveszítjük ott az aerodinamikát. Ez az egész számos dolog kombinációja: a szegényes tapadás, ami az új szabályoknak köszönhető, illetve az autók aerodinamikája, ami a fújt diffúzorral és a kipufogókkal egyre extrémebb irányba halad. Ez a helyzet sajnos.”
„Holnapig nem sokat tudunk tenni. A következő évre viszont meg kell vizsgálnunk, hogy újra kell-e aszfaltozni azt a szakaszt. Holnap pedig korábban kell fékeznünk.”
Nico Rosbergen és Sergio Perezen kívül Tonio Liuzzi és Vitaly Petrov is balesetet szenvedett a fent említett szakaszon ezen a hétvégén: a legfőbb ok, hogy a lejtős féktávon az autók könnyen elveszítik a tapadást, a pálya felülete ugyanis rendkívül egyenetlen.
Petrov elmondta, muszáj valamit tenni a pálya felületével, az ugyanis rendkívül veszélyes.
„Egyszerűen veszélyes” – mondta az orosz versenyző.
„Majdnem csúnyán összetörtem magam, Nico pedig nagyon szerencsés volt szombat délelőtt. A probléma azóta áll fent, hogy újraaszfaltozták az alagút utáni szakaszt. A bukkanó ötször rosszabb, mint tavaly, egész hétvégén nagyon nehéz volt fékezni ott. Azt hiszem, változtatniuk kellene valamin, mert veszélyes.”
Habár Alonso szerint az agresszív fejlesztések is közrejátszhattak a balesetben, a Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn nem így látja.
„Nem mondanám, hogy bármilyen hatása lett volna a fújt diffúzornak” – mondta a szakember.
„Azt hiszem, ez egyszerűen csak egy trükkös része a pályának. Elég nagy az oldalirányú terhelés, féktávon van, ráadásul hepehupás is. Nico [Rosberg] esetét illetően nagy üzemanyag-terheléssel gurultunk pályára, mert ki akartunk próbálni néhány dolgot. A guminyomás alacsony volt, ez pedig kidobta őt a pályáról. A fújt diffúzornak nem volt jelentősége.”