Azt követően, hogy pénteken újabb érdekes fordulatot vett a diffúzor-ügy a Forma-1-ben, az FIA technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting hosszas megbeszélést folytatott a motorgyártó cégek képviselőivel, hogy egy mindenki számára fair döntés születhessen.
Azt követően, hogy pénteken újabb érdekes fordulatot vett a diffúzor-ügy a Forma-1-ben, az FIA technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting hosszas megbeszélést folytatott a motorgyártó cégek képviselőivel, hogy egy mindenki számára fair döntés születhessen.
A szakember jelezte, hogy át fogja gondolni az egészet, és szombat délelőtt informálni fogja a csapatokat arról, hogy további lépések szükségesek-e a gázadás nélküli fúvott diffúzor használatának tiltása ügyében.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner és a McLaren vezére, Martin Whitmarsh a Brit Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján komoly szócsatába keveredett, ugyanis mindketten meg vannak győződve arról, hogy az FIA a másiknak kedvez az engedményekkel.
Whitmarsh csalódottságát fejezte ki amiatt, hogy az FIA péntek délelőtt engedélyezte, hogy a Renault motorral hajtott csapatok – köztük a Red Bull Racing is – 50%-ban nyithatja a fojtószelepet a gázadás nélküli fázisban, megbízhatósági okokra hivatkozva.
A többiek egyébként a 18.000 fordulatszám tartományban 20%-ra nyithatják a szelepet, ami komoly különbség, nem beszélve arról, hogy egyesek szerint a Red Bull eddig csak 45%-ra nyitotta a fojtószelepet, ergo nem fog veszíteni semmit.
Horner azzal vágott vissza, hogy ez a minimum, amit az FIA engedményezhetett a Renault-nak, miután a Mercedes-Benz erőforrásokat használó csapatok – szintén megbízhatósági okokra hivatkozva – engedélyt kaptak arra, hogy motorfék üzemben a nyolc hengerből négyet befecskendezve üzemeltessenek.
Az FIA jelenleg is tanácskozik, hogy mitévő legyen, és Whiting már jelezte, hogy a csapatok még a szombat reggeli szabadedzés előtt informálva lesznek arról, hogy szükségesek-e további intézkedések az ügyben.