Izgalmas „második félidőre” számít 2011-ben a Ferrari – már csak azért is, mert az olasz gárda bevallása szerint minden erejével támadni fog a következő versenyeken.
Izgalmas „második félidőre” számít 2011-ben a Ferrari – már csak azért is, mert az olasz gárda bevallása szerint minden erejével támadni fog a következő versenyeken.
A Ferrari számára nehezen indult a szezon, az első versenyeken egyáltalán nem tudtak harcba szállni a győzelmekért, a fejlesztéseknek hála azonban az elmúlt időszakban elkezdtek szállingózni az eredmények: Fernando Alonso Monacóban és Németországban második lett, és noha Kanadában egy baleset miatt kiállni kényszerült, két héttel később megnyerte a Brit Nagydíjat.
A spanyol hátránya jelenleg 86 pont a listavezető Sebastian Vettellel szemben, a maranellói gárda azonban mindent megtesz azért, hogy további versenyeket nyerjen és felzárkózzon a címvédőre és csapatára.
„Nyilvánvaló, hogy amit tennünk kell, az a támadás, minden egyes versenyen, majd ezután – nem most, mert még messze állunk ettől – meglátjuk, hogy mi történik a bajnokságban” – fogalmazott a csapatot irányító Stefano Domenicali.
„Amit mondani tudunk, hogy minél több versenyzővel és autóval tudunk harcolni, annál könnyebb több pontot szerezni és minimalizálni a különbséget. Jelen pillanatban még túl nagy a lemaradásunk.”
Habár Alonso végül nem tudta megverni Lewis Hamiltont a vasárnapi Német Nagydíjon, Domenicali szerint kielégítő, hogy a Ferrari autója a hűvös időjárási körülmények közepette is versenyképesnek bizonyult.
„Tudjuk, hogy az ilyen feltételek mellett a legfőbb problémánk a gumik felmelegítése. Nagyon elégedettnek kell lennünk azzal, hogy az autónk jól teljesített ezen körülmények közepette, amelyek nyilvánvalóan nem a legkedvezőbbek számunkra.”
„Nagyon örülök annak, hogy a legutóbbi néhány versenyen Fernando szerezte a legtöbb pontot, ez pedig azt jelenti, hogy most már olyan szinten teljesítünk, amilyen szinten teljesítenünk kell. Arra számítok, hogy a szezon második fele rendkívül izgalmas lesz.”
„Valójában úgy érzem, hogy továbbra is a Red Bull a legerősebb csapat, de a McLaren is megmutatta a Nürburgringen, hogy nagyon jó, szóval nem becsülöm alá a riválisokat.”
A szakember hozzátette, habár az elmúlt versenyeken versenyképesnek mutatkozott a Ferrari, könnyen elképzelhető, hogy a hétvégi Magyar Nagydíjon másképp alakulnak az erőviszonyok.
„Most Magyarországra érkezünk, azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy tavaly a németországi győzelem után 1 másodperces lemaradásban voltunk a Red Bull-lal szemben, szóval továbbra is két lábbal a földön kell járnunk és folyamatosan dolgoznunk kell az autó fejlesztésén.”