Jóval konzervatívabb kerékdőlési javaslattal áll elő a hétvégi Olasz Nagydíjon a Pirelli, mint a legutóbbi, spái megmérettetésen, hogy ne ismétlődhessen meg a Belgiumban kirobban vita.
Jóval konzervatívabb kerékdőlési javaslattal áll elő a hétvégi Olasz Nagydíjon a Pirelli, mint a legutóbbi, spái megmérettetésen, hogy ne ismétlődhessen meg a Belgiumban kirobban vita.
Mint arról már korábban beszámoltunk, a Belga Nagydíj időmérő edzését követően a Red Bull Racing alakulata alaposan megszenvedte az abroncsok hólyagosodását, melyet követően azt is fontolóra vette a csapat, hogy a bokszból vág neki a másnapi versenynek.
Később kiderült, az energiaital-gyárosok figyelmen kívül hagyták a Pirelli kerékdőlésre vonatkozó javaslatait, és egy jóval agresszívabb beállítással gurultak pályára az időmérőn – ez okozta a váratlan hólyagosodást.
Az olasz gumigyártó éppen ezért a hétvégi Olasz Nagydíjon egy jóval konzervatívabb javaslattal áll majd elő. Az Autosport úgy tudja, a Pirelli szerint a csapatok maximum 3,75 fokos kerékdőlést alkalmazhatnának majd a rendkívül gyors monzai versenypályán, mely megakadályozza, hogy az abroncsok túlmelegedjenek a hosszú egyenesekben, ugyanakkor nem is hátráltatja versenyzőket a gyors kanyarokban, valamint a lassítókban.
Spában a csapatokat arra kérte a Pirelli, ne lépjék túl a 4 fokos határt, lapértesülések szerint azonban a Red Bull 4,3 fokos kerékdőlést alkalmazott.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója elárulta, mindkét fél tanult a belgiumi leckéből, azonban továbbra is mindent megtesznek azért, hogy a lehető legjobb tanácsokkal lássák el a Forma-1 mezőnyét.
A szakember kitért arra is, Belgiumban nem csak a Red Bullnak, hanem valamennyi csapatnak gondjai voltak a gumikkal, ennek oka pedig abban keresendő, hogy a kedvezőtlen időjárás miatt a versenyzők nem sokat körözhettek száraz pályán a pénteki tréningeken.
„Valójában ez minden csapatot érintett” – fogalmazott a szakember.
„Arra kérjük az összes csapatot, hogy kövessék az iránymutatásainkat, de mivel a Red Bull volt elől és nyerte meg a versenyt, talán nagyobb figyelem hárult rá. De volt még egy sor más probléma, melyet szerettünk volna megoldani más csapatokkal. Tisztáztuk mostanra ezeket a dolgokat és átbeszéltük az érintettekkel.”
Voltak javaslatok arra vonatkozóan is, hogy a kerékdőlésre vonatkozó paramétereket kötelezően írja elő a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), megakadályozva ezzel azt, hogy egyes csapatok átlépjenek bizonyos határokat. Hembery elmondta, erre egyelőre még nem volt szükség, azonban nem zárja ki annak lehetőségét, hogy a jövőben módosítani kell a regulákon.