Változtatott abroncsainak jelölésén a Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli – az olasz vállalat szerdán mutatta be a 2012-es idényben használatos garnitúrákat a média képviselőinek.
Változtatott abroncsainak jelölésén a Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli – az olasz vállalat szerdán mutatta be a 2012-es idényben használatos garnitúrákat a média képviselőinek.
A Pirelli ugyan az idei esztendőben is színkódokat (piros – szuperlágy; sárga – lágy; fehér – közepest; ezüst – kemény) használ a keverékek megkülönböztetésére, megpróbáltak javítani azokon, hogy megkönnyítsék a helyszínen tartózkodó, illetve a versenyeket a TV-készülékek előtt figyelemmel kísérő rajongók dolgát.
Idén a betűk nagyobbak lesznek az abroncs oldalfalán, valamint a kemény keverék esetében a szürke jelölés valamivel sötétebb lett, hogy könnyebben meg lehessen különböztetni azt a közepes vegyülettől.
„Élesebb színeket is használunk, és sokat filmeztük is az abroncsokat, hogy lássuk, jó irányba haladunk-e a jelöléseket illetően” – fogalmazott a vállalat motorsport-igazgatója, Paul Hembery.
„Az ezüst szín sötétebb lett, így amikor a közepes vegyülettel együtt használjuk (a keményet), könnyebben észre lehet venni a fehér színt. Ha a gumikat feketének látjuk, akkor tudni fogjuk, hogy az a kemény.”
„A sárga és piros szín esetében nagyobb sikereink voltak, így mostanra már profi szakértők lettünk a jelölések festésében. Ez nem olyasvalami, amivel le fogunk állni, hiszen a színek nagyon fontosak a termékek csoportosításakor.”
Ahogy a száraz pályán használatos abroncsok esetében, úgy az esőgumik jelölésén is változtat a Pirelli. Míg a négy alapvegyületre a P-Zero felirat kerül, addig az intermediate -és esőgumikon a Cinturato brandet láthatjuk majd, mely az ’50-es években híressé tette az olasz márkát.
Az esőgumik ezúttal is kékkel, míg a köztes esőgumik mostantól zölddel lesznek jelölve.
A Pirelli emellett a Forma-1-es közvetítéseket lebonyolító Formula One Managementtel (FOM) is egyeztetéseket folytatott arra vonatkozóan, hogy miképp lehetne átláthatóbbá tenni a versenyeket a nézők számára.
Éppen ezért az olasz vállalat az idei évtől kezdve információkkal látja majd el a TV-közvetítésen dolgozó csapatot, így például a gumik elhasználtságára vonatkozó adatokat is láthatunk majd a képernyőn.
„A FOM mindezidáig azon dolgozott, hogy megtudja, miképp tudná használni a kapott adatokat, hogy aztán azokat a képernyőn is feltüntethesse. Több egyeztetésünk lesz majd erre vonatkozóan” – fogalmazott Hembery.
„Minden a helyén van, de egyeztetnünk kell a FOM-mal, hogy valóban megvalósuljon mindez.”