Az évadnyitó viadalhoz hasonlóan a hétvégi Maláj Nagydíjat is pont nélkül fejezte be a Ferrari versenyzője, Felipe Massa, miközben kétszeres világbajnok csapattársa, Fernando Alonso a bevallottan gyengécske F2012-essel a csapat idei első győzelmét aratta.
Az évadnyitó viadalhoz hasonlóan a hétvégi Maláj Nagydíjat is pont nélkül fejezte be a Ferrari versenyzője, Felipe Massa, miközben kétszeres világbajnok csapattársa, Fernando Alonso a bevallottan gyengécske F2012-essel a csapat idei első győzelmét aratta.
Massa egész hétvégén az autó egyensúlyára panaszkodott, és a szombati időmérő edzésen is csupán a tizenkettedik rajthelyet szerezte meg.
A verseny ugyan jól indult számára, ám a változó körülmények neki sem segítettek, ráadásul a Pirelli abroncsai sem úgy működtek Ferrariján, ahogy szerette volna.
Massát így végül tizenötödikként intették le bő másfél perces hátrányban csapattársához, a futamgyőztes Fernando Alonsóhoz képest.
„Először is szeretnék gratulálni Fernandónak ehhez a nagyszerű győzelemhez, ami annak köszönhető, hogy fantasztikus versenyt futott” – mondta elismerően a brazil.
„Ez egy nagyon fontos győzelem a csapat számára, habár továbbra sem szabad elfelejtenünk, az autónk jelenleg nincs a legjobbak szintjén. Nyilvánvalóan nagyon csalódott vagyok a saját eredményem miatt. A rajtnál kiválóan alakultak a dolgok, és képes voltam a közvetlenül előttem lévőkkel csatázni.”
Massa elárulta, a legnagyobb problémát a vasárnapi futam során a Pirelli abroncsai okozták, azok ugyanis rohamosan elkezdtek kopni, ahogy száradt a pálya. Hasonló problémával küszködött egyébként a Mercedes német tehetsége, Nico Rosberg is.
„Amikor a pálya elkezdett felszáradni, egyre jobban küszködtem, és folyamatosan nőtt a gumik elhasználódása, így egyszerűen nem tudtam tartani a jó tempót” – magyarázta Massa. „Úgy döntöttünk, azt csináljuk, amit [Nico] Rosberg előttem, mivel ő is szintén küszködött a gumikkal, de ez nem működött, és az extra kiállással sokat veszítettünk, lévén, hogy a többiek kint maradtak még jó pár körig a pályán, mielőtt slickekre váltottak.”
„Nagyon fontos volna megérteni, miért ennyire ingadozó az autó teljesítménye, de alapvetően a célunk az, hogy a lehető legrövidebb időn belül versenyképes autó álljon rendelkezésünkre.”