Annak ellenére, hogy többen is vitatták a Red Bull versenygépének legalitását, Mark Webber monacói győzelme nincs veszélyben, ugyanis a riválisok nem nyújtottak be óvást ellene.
Annak ellenére, hogy többen is vitatták a Red Bull versenygépének legalitását, Mark Webber monacói győzelme nincs veszélyben, ugyanis a riválisok nem nyújtottak be óvást ellene.
Bokszutcai információk szerint a Ferrari, a McLaren és a Mercedes is megkérdőjelezte az RB8 padlólemezén található rést, ugyanis a szabályok egyértelműen kimondják, hogy a padlólemeznek egybefüggőnek kell lennie a hátsó tengely előtti területen.
Sokáig úgy hírlett, hogy a Ferrari vagy a McLaren óvást nyújt be a Monacói Nagydíj végeredménye ellen, ám végül egyik csapat sem lépte ezt meg.
A 18:45-kor kiadott hivatalos végeredményben nincs változás, Mark Webber győzelme szerepel a jegyzőkönyvben, hiszen egyik csapat sem nyújtott be tiltakozást az ehhez rendelkezésére álló időpontig.
Azonban a McLaren és a Ferrari is jelezte, hogy a következő versenynek helyet adó Kanadai Nagydíjig mindenképpen azt várják az FIA-tól, hogy tisztázza a helyzetet.
„Hallottam erről a rés dologról, és egyértelmű, hogy állásfoglalást kell kapnunk az ügyben. Ez minden, amit most el tudok mondani” – nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali.
A McLaren csapatvezetője, Martin Whitmarsh szintén tisztázni szeretné a helyzetet, azonban elmondta, hogy teljes mértékben megbízik az FIA-ban, és tudja, hogy a szövetség megfelelően fog eljárni az ügyben.
„Nem az én tisztem más autójáról véleményt alkotni, ez sokkal inkább az FIA dolga, neki kell döntést hoznia” – mondta a szakember. „Úgy gondolom, hogy hamarosan tiszta vizet önthetünk a pohárba és nem lesznek senkiben kételyek.”
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner továbbra is állítja, csapata engedélyt kapott az FIA-tól a sokak szerint illegális designra.
„Nagyon csalódott lennék, ha óvást nyújtana be valaki, nem lenne túl sportszerű” – mondta. „Biztosak vagyunk abban, hogy az autónk kielégíti a szabályokat. Konzultáltunk ez ügyben az FIA-val, megvan az írásos állásfoglalásuk a design legalitására, szóval csalódott lennék, ha bármiféle óvás lenne.”