A Renault legkésőbb szeptemberben szeretne végleges döntést hozni arról, az új motorformula érkezésekor, 2014-ben hány Forma-1-es csapatot lát el erőforrásaival.
A Renault legkésőbb szeptemberben szeretne végleges döntést hozni arról, az új motorformula érkezésekor, 2014-ben hány Forma-1-es csapatot lát el erőforrásaival.
Az elmúlt hetekben olyan hírek láttak napvilágot, melyek szerint az 1,6 literes V6-os turbómotorok 2014-es bevezetése veszélybe kerülhet, miután több csapat is a megnövekvő költségek miatt aggódik.
A Renault Sport F1 ügyvezetője, Jean-Francois Caubet elmondta, a jelenlegi korlátozás feloldása – miszerint egy csapat legfeljebb három csapatot láthat el motorjaival – nagy segítség lenne, különösen amiatt, mert nem lehet tudni, a PURE, valamint a Cosworth, mint független motorgyártók, hány alakulattal tudnak megállapodni.
Ha a korlátozást feloldanák, a Renault akár hat csapatnak is szállítana motorokat, ami azt jelentené, hogy a költségek nem rúgnának olyan magasra, mint azon gyártóknál, melyek két –vagy három istállót látnak el aggregátokkal – mint a Mercedes-Benz és a Ferrari.
„Ma négy ügyfelünk van. Azt hiszem, jövőre is ugyanez lesz a helyzet, mert nincs mód változtatásra” – mondta Jean-Francois Caubet, a Renault Sport F1 ügyvezető-igazgatója.
„A gond az, hogy el kell döntenünk, mi lesz a stratégiánk 2014-re. Két lehetőség van: vagy két csapatra fókuszálunk, vagy növeljük partnereink számát. Bármi is lesz, szeptemberben döntést hozunk, mert el kell döntenünk, mitévők legyünk.”
„Amit mindenekelőtt szeretnénk megtudni, hogy mi lesz a Motorsport Világtanács álláspontja a támogatható csapatok számát illetően. Ezt jövő héten vitatják majd meg. Kifejtettük Jean Todtnak és Bernie-nek [Ecclestone] is, hogy nyitott piacra van szükségünk, mert a régi szabályok [a partnercsapatok számának korlátozása] megfelelőek voltak korábban, amikor itt volt a Ferrari, mi, a Cosworth, a Mercedes, a Honda, a BMW és a Toyota. Most viszont az kellene, hogy 2014-re ne legyen limit.”