A Lotus nagy valószínűséggel nem kockáztat, és nem használja a vasárnapi versenyen új fejlesztését, a Mercedes által először kifejlesztett és bevetett dupla DRS-t.
A Lotus nagy valószínűséggel nem kockáztat, és nem használja a vasárnapi versenyen új fejlesztését, a Mercedes által először kifejlesztett és bevetett dupla DRS-t.
Az angol bázisú alakulat a Német Nagydíj pénteki szabadedzésén kipróbálta Kimi Räikkönen autóján az új fejlesztést, ám Eric Boullier csapatfőnök elmondta, hogy nem kockáztatnak, és nem valószínű, hogy élesben is bevetik az új rendszert Hockenheimben.
„Továbbra is vizsgáljuk az adatokat, azonban nem szeretnénk, ha a versenyen egy előre nem látott hiba felmerülne, ami rengeteg pontunkba kerülne, hiszen nem tudtunk megbízhatósági teszteket végrehajtani” – mondta a szakember a riportereknek Németországban.
„Nem szeretnénk, ha gond lenne a versenyen. Ha erősek vagyunk, és mindkét autónkat pontszerző helyeken tudjuk behozni, akkor inkább a biztonságos oldalon szeretnénk maradni.”
Mindez azt is jelenti, hogy a Lotus a nyári szünet előtt biztosan nem tudja élesben bevetni az új rendszert, amitől a szakemberek komoly előrelépést remélnek, különösen az időmérős teljesítményüket illetően.
Boullier hozzátette, hogy amint az FIA legálisnak találta a Mercedes fejlesztését, azonnal munkába kezdtek, hogy ők is minél előbb be tudják vetni saját rendszerüket.
Räikkönen elmondta, hogy a pénteki szabadedzések után nem tud érdemben nyilatkozni az új fejlesztésről, hiszen „sajnos a körülmények nem voltak ideálisak, és mikor az idő ilyen (esős), nem hozhat annyit egy ilyen rendszer, mint szárazon.”