A Lotus vezetése megerősítette, hogy továbbra is gőzerővel dolgozik saját fejlesztésű dupla DRS rendszerén, hogy életben tartsa Kimi Räikkönen bajnoki esélyeit.
A Lotus vezetése megerősítette, hogy továbbra is gőzerővel dolgozik saját fejlesztésű dupla DRS rendszerén, hogy életben tartsa Kimi Räikkönen bajnoki esélyeit.
Bár a Forma-1 mezőnye hetekre bezárja gyárainak kapuit a nyári szünetben, az enstone-i bázisú gárda jól áll trükkös aerodinamikai rendszerének fejlesztésével, amely a hírek szerint a vezető feje felett megnyitott csatornán vezeti el a levegőt és egy “áramlat-kapcsolóval” állít a hátsó szárny profiljának dőlésszögén.
A rendszer valójában a McLaren által elsőként kifejlesztett F-csatorna egy továbbfejlesztése, azonban teljesen szabályos, hiszen aktiválásához nem kell közvetlenül versenyzői beavatkozás.
A Mercedes már év eleje óta használja a dupla DRS-t. A McLaren vezetése is megerősítette, hogy ők is dolgoznak az eszközön, ahogy a Lotus is, mely csapat úgy véli, hogy annak ellenére is érdemes erőforrásokat elkülöníteni a rendszer fejlesztésére, hogy azt 2013-ban tiltólistára teszi az FIA.
„Mindenképpen úgy érezzük, hogy érdemes pályaidőt szánni ennek az eszköznek a tesztelésére, hiszen az sokat hozhat a konyhára a szezon hátralévő részében” – mondta James Allison, a Lotus technikai igazgatója a Sky Sports-nak adott interjújában.
„Még ha el is kell felejtenünk a következő szezonban, akkor is megéri a fejlesztés, hiszen még csak a bajnokság felénél járunk, hosszú még az út a végéig, és ha ez bármit is hoz a konyhára, az sokat jelenthet számunkra a végelszámolásnál.”
Allison megerősítette, hogy a nyári szünet utáni első versenynek helyet adó Belga Nagydíjon nagy valószínűséggel élesben is debütálhat a rendszer, hiszen a pálya hosszú egyeneseiben az előnyt jelenthet.
„Bízunk abban, hogy ki tudjuk hozni Spában” – folytatta. „Egy átlagos pályán is sokat jelenthet, de egy olyan ringen, ahol sok a hosszú egyenes, még nagyobb előnyt hozhat. Sok dolgunk van még addig, nagyon óvatosnak kell lennünk, és hihetetlenül precízen kell dolgoznunk.”
A szakember ismét megerősítette, hogy a Lotus szakít korábbi gyakorlatával, és az idei évben tovább fogja fejleszteni aktuális autóját és csak később csoportosítja át összes erőforrását a jövő évi modellre.