Jules Bianchi diktálta a tempót a fiatal versenyzőknek fenntartott tesztprogram első napján Magny-Cours-ban, ahol a Ferrari, a Mercedes és a Force India dolgozott.
Jules Bianchi diktálta a tempót a fiatal versenyzőknek fenntartott tesztprogram első napján Magny-Cours-ban, ahol a Ferrari, a Mercedes és a Force India dolgozott.
A Ferrari francia pilótája, aki az idei évben a Force India tartalékversenyzői pozícióját tölti be, fél másodperccel bizonyult gyorsabbnak, mint Luiz Razia a Force Indiával.
Bianchi összesen 87 kört teljesített és 1:18.070-es idejével magabiztosan nyerte a tréninget, ahol egy új első szárnyat tesztelt a Ferrarinak, ami részét képezi az olaszok új aerodinamikai javítócsomagjának.
Az ifjú tehetség azonban idő előtt feladni kényszerült a körözést, miután vélhetően egy mechanikai probléma miatt megállt autója az egyik kanyarban.
Razia először vezethette a Force India versenygépét, és lágy gumikat használva, 1:18.535-ös idejével a második helyen végzett, miután 64 kört teljesített. Az indiai gárda szintén egy új első szárnnyal kísérletezett.
A brazil miatt egy alkalommal a piros zászló is előkerült, miután megpördült az Imola kanyarban.
A figyelem középpontjában a Mercedes állt a délelőtt folyamán, hiszen a gárda bemutatta vadonatúj, Coanda effektust használó kipufogó elrendezését, mintegy részeként annak az intenzív aerodinamikai csomagnak, amely a W03-as kódszámú versenygépre kerül hamarosan.
A brackley-i gárda autóját Sam Bird vezette, aki 95 kör megtételét követően, 1:19.094-es idejével a harmadik helyen végzett.
Bianchi szerdán a Force India autóját teszteli majd, hiszen a gárda komolyan fontolgatja, hogy versenyzői ülést biztosít a francia számára a következő idényben.
Davide Rigon veszi át tőle a Ferrari volánját, míg Bird tovább folytatja a Mercedes újításainak tesztelését a francia ringen.