Sokan úgy gondolják, hogy a Red Bull Racing új dupla DRS-ének köszönheti legutóbbi sikereit, egyesek szerint viszont inkább a kipufogó elrendezésben kell keresni a siker kulcsát.
Sokan úgy gondolják, hogy a Red Bull Racing új dupla DRS-ének köszönheti legutóbbi sikereit, egyesek szerint viszont inkább a kipufogó elrendezésben kell keresni a siker kulcsát.
Sebastian Vettel zsinórban két győzelmet aratott és ezzel négy pontra megközelítette a bajnokság élén álló Fernando Alonsót, öt futammal a szezon vége előtt, amit sokan annak tudnak be, hogy a Red Bull végre megtalálta az új dupla DRS helyes beállításait.
„Soha nincs egy úgymond csodafegyver, és azt gondolom, hogy nagyon nehéz lenne kijelenteni, hogy az autó teljesítményjavulása csakis a hátsó szárnynak köszönhető” – mondta a csapat vezetője, Christian Horner még Japánban.
Eközben a Der Tagesspiel munkatársa a Williams technikai vezetőjére, Mark Gillanra hivatkozva azt állította, hogy teljesen más áll a siker hátterében, amit sokkal inkább a kipufogó elrendezésben, mintsem a dupla DRS-ben kell keresni.
Az egykori Forma-1-es versenyző, jelenlegi RTL kommentátor, Christian Danner szintén úgy véli, hogy a Red Bull talált egy újabb kiskaput a szabályokban, és kihasználva azt, komoly előnyre tett szert a többiekkel szemben.
„Ezek a dolgok szinte mindig az aerodinamikáról szólnak” – mondta a szakember. „A mai autókon pedig jól láthatók a különböző kipufogó elrendezések, amik komoly különbséget eredményezhetnek.”