A Lotus nem hiába fejlesztette ki és tesztelte passzív DRS rendszerét a tavalyi évben, ugyanis az eszköz beépítésre kerül a hétfőn bemutatott E21-es modellbe.
A Lotus nem hiába fejlesztette ki és tesztelte passzív DRS rendszerét a tavalyi évben, ugyanis az eszköz beépítésre kerül a hétfőn bemutatott E21-es modellbe.
Az angol színeket képviselő alakulat először a Német Nagydíj szabadedzésein próbálta ki passzív DRS rendszerét, és az első próbát számos további teszt követte, ám végül soha nem került éles bevetésre a tavalyi évben.
Idén viszont tiltólistára kerül az elmúlt idényben előszeretettel alkalmazott aktív rendszer – amely a hátsó szárny véglapjain nyílásokat tesz szabaddá –, ám a passzív rendszer – amely egy bizonyos sebesség felett eltéríti a légáramlatokat és csökkenti a légellenállást – továbbra is használható marad.
Bár a Lotus egyelőre még szenved a rendszer finomhangolásával, ugyanis a deaktiváló és aktiváló sebesség még nincs összhangban, James Allison, a csapat technikai igazgatója elmondta, hogy véleménye szerint igenis lesz helye a koncepciónak az idei szezonban.
„Ez egy olyan terület, amin dolgozni fogunk a jövőben, és a kapcsolás passzív természete miatt nem tiltják a legújabb szabályok” – mondta a szakember. „Ez nem egy varázslat, ami egy csapásra világbajnokká teszi az autónkat, de mindenképpen plusz teljesítményt nyújthat.”
Allison azt is megerősítette, hogy a Lotus nem tervezi használni a kozmetikai takarólemezt, ami azt a célt hivatott szolgálni az idei évben, hogy eltűnjenek a sokak által kritizált lépcsős orrkúpok a Forma-1-ből.
„Mivel az az elem néhány gramm plusz súlyt jelent, és semmi előnye nincs aerodinamikai szempontból, nem tervezzük annak használatát” – mondta.