A McLaren nem számol a passzív DRS rendszerrel - F1VILÁG.HU

A McLaren nem számol a passzív DRS rendszerrel

HIRDETÉS

A McLaren egyelőre nem tervezi élesben bevetni passzív dupla DRS rendszerét, mert úgy gondolja, hogy más területeken sokkal nagyobb előrelépést tud elérni.


A McLaren egyelőre nem tervezi élesben bevetni passzív dupla DRS rendszerét, mert úgy gondolja, hogy más területeken sokkal nagyobb előrelépést tud elérni.

Miután a Lotus a héten – E21-es modellje bemutatóján – megerősítette, hogy passzív rendszerét a versenyen is használni fogja az idei évben, sokan azt gondolták, hogy a legtöbb élcsapat versenygépébe beépítésre kerül a koncepció.

A McLaren azonban mai bemutatóján elárulta, hogy egyelőre nem hajtja a passzív DRS bevetését, ugyanis azt igen nehéz megfelelő működésre bírni, és jelenleg úgy látják, hogy irreálisan sok időt kellene ráfordítaniuk a rendszer kifejlesztésére és finomhangolására, hogy az jól működjön.

„Már néhány éve vizsgáljuk a hasonló rendszereket, és ahogy látható, még nem vetettünk be egyet sem” – mondta Tim Goss, a csapat főmérnöke.

„Nem egyszerű egy ilyen rendszert működésre bírni, hogy megérje azt használni és valóban teljesítménynövekedést okozzon.”

„Vannak mellékes veszteségei egy ilyen rendszernek, és bár több csapat is tesztelte az eszközt, egyikük sem vetette be azt élesben, ami szintén elmond sok mindent.”

A McLaren sportigazgatója, Sam Michael szintén megerősítette, hogy nem egyszerű jól belőni a rendszert, ezért sem akarnak jelenleg túl sok energiát belefektetni, különösen úgy, hogy más területekben nagyobb potenciált látnak.

„Hihetetlenül érzékenyek ezek a rendszerek, és nehéz működésre bírni őket” – magyarázta. „Az viszont biztos, hogy ez egy olyan terület, amelyet idővel egyre jobban ki lehet aknázni. Azonban nagyon az elején vagyunk, és vannak más területek, ahol nagyobbat tudunk előrelépni.”

A Lotusszal ellentétben, a McLaren úgy döntött, használja azt a kozmetikai elemet, amivel eltüntethető a lépcsős orrkúp az autókról.

Hirdetés

Bár rivális szerint semmi előnye nincs a takarólemez használatának, sőt plusz súlyt jelent, Goss nem ért ezzel egyet, hiszen véleménye szerint a légáramlatok így sokkal kedvezőbbek lehetnek.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A McLaren nem számol a passzív DRS rendszerrel
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!