Nincs oka a csalódottságra a Mercedes AMG Petronas Forma-1-es csapatának amiatt, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég világossá tette, a Pirelli csak minimális mértékben változtathat abroncsain.
Nincs oka a csalódottságra a Mercedes AMG Petronas Forma-1-es csapatának amiatt, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég világossá tette, a Pirelli csak minimális mértékben változtathat abroncsain.
Az olasz gumigyártó a Spanyol Nagydíjat követően döntött úgy, változtat abroncsai struktúráján annak érdekében, hogy a csapatok ne szenvedjenek olyan jelentős mértékben a túlzott gumikopás miatt.
A bajnokság első versenyein a Mercedes volt az egyik olyan csapat, mely különösen sokat szenvedett a gumik miatt – és miután az FIA nem ad szabad kezet a Pirellinek, nem lehet arra számítani, hogy jelentősen átrendeződnek majd az erőviszonyok az új gumik miatt.
A Mercedesnél azonban ennek ellenére nem csalódottak.
„Ha egy csapat küszködsz a gumikkal, mint ahogy mi, akkor nem számíthatsz arra, hogy az FIA változtat a szabályokon azért, hogy előnybe kerülj” – mondta Toto Wolff, a stuttgarti vállalat motorsport-igazgatója.
„És éppen ez az oka annak, hogy a Lotus és a Ferrari nem akarja, hogy változzanak az abroncsok. Az egyetlen kritikus kérdés a biztonság. Láthattunk gumileválásokat, és egyik csapat sem szeretné, ha biztonsági kérdéseket vetne fel a dolog.”
„Amíg az abroncsok kellőképp biztonságosak, addig nekünk olyan autót kell építenünk, mely képes boldogulni a gumikkal.”
Wolff egyetértett abban, hogy a hátsó gumikkal kapcsolatban felmerült problémák elegendő okot szolgáltattak a Pirellinek ahhoz, hogy változtasson.
„A Pirelli fő célja, hogy reklámozza termékeit. Ennek része a teljesítmény és a biztonság. Azt gondolom, a Pirelli csak szeretne megbizonyosodni arról, hogy a gumik nem okoznak több bajt. Erre törekszenek, nem pedig arra, hogy segítsék egyik vagy másik csapatot.”