A Mercedes AMG Petronas csapatfőnöke, Ross Brawn biztos benne, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a jövőben sokkal jobban kézben tartja majd a tesztekkel kapcsolatos ügyeket, miután az elmúlt években az irányítás látszólag kicsúszott a kezei közül.
A Mercedes AMG Petronas csapatfőnöke, Ross Brawn biztos benne, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a jövőben sokkal jobban kézben tartja majd a tesztekkel kapcsolatos ügyeket, miután az elmúlt években az irányítás látszólag kicsúszott a kezei közül.
A német istállót eltiltották a jövő hónapban esedékes fiatalok tesztjétől, valamint megrovást kapott azért, amiért a Spanyol Nagydíjat követően a Sportszabályzatot megszegve 2013-as autójával tesztelt a Pirelli felkérésére.
A Nemzetközi Bíróság ítélete után az FIA megerősítette, a jövőben mindent megtesz azért, hogy jobban ellenőrzése alá vonja a Forma-1-es teszteket – ezen kijelentést Ross Brawn, a Mercedes F1-es csapatának első embere is örömmel fogadta.
„Az FIA most egészében vizsgálja ezt a dolgot, nem csak ezt az egyetlen ügyet” – mondta a szakember az AUTOSPORT-nak.
„A csapatok Idiadában is tartottak különféle filmforgatási napokat – ezt meg tudja magyarázni? Az egész tesztügy kicsúszott a kezeink közül az évek során, most pedig orvosolni kell ezt a problémát, tiszta képet kell kapnunk, ami mindenki javát szolgálja.”
„Az FIA ki fogja használni ezt a lehetőséget, újra lefekteti az alapokat és megvizsgál minden más tevékenységet, amit a csapatok művelnek. Habár jövőre valamelyest könnyebb lesz a helyzet, mint most, hiszen várhatóan szervezett tesztnapjaink lesznek.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) várhatóan a héten tart szavazást arról, hogy az idényközi tesztek jövőre visszatérjenek-e a Forma-1-be. A tervek szerint összesen négy, egyenként kétnapos tesztet tartanának néhány európai versenyhelyszínen.
Brawn szerint az FIA tesztekre vonatkozó szigorításait ki kellene terjeszteni a szélcsatornás tesztekre is.
„Az FIA sokkal többet fog foglalkozni ezekkel a területekkel, hiszen vannak olyan tevékenységek is, melyek nem köthetők egy adott versenyhez vagy helyszínhez, és ezeket is ellenőrizni kell – mint ahogy az FIA hatáskörébe tartoznak az aerodinamikai tesztek is.”