A Forma-1 szűk látókörű csapatait bírálta a Red Bull Racing alakulatának főtervezője, Adrian Newey, amiért azok megakadályozták a Pirellit abban, hogy változtasson problémás gumikeverékein.
A Forma-1 szűk látókörű csapatait bírálta a Red Bull Racing alakulatának főtervezője, Adrian Newey, amiért azok megakadályozták a Pirellit abban, hogy változtasson problémás gumikeverékein.
Az olasz gumigyártó vállalat a Spanyol Nagydíjat követően szeretett volna módosítani abroncsain, úgy találta ugyanis, a túlzott gumikopás jelentős problémákat okozhat a bajnokság során. A Pirelli kevlárra cserélte volna a jelenlegi acélmerevítést a kanadai futamtól kezdődően, hogy elejét vegye azoknak a futófelület-leválással kapcsolatos problémáknak, melyek felmerültek az első versenyeken.
A Force India, a Lotus és a Ferrari azonban ellenszegült a módosításnak, melyhez minden csapat beleegyezésére szükség volna – az említett alakulatok attól tartottak, versenyképességük kerül veszélybe az efféle módosítások következtében.
A Pirelli ezért úgy döntött, egy új ragasztási eljárással próbálja megoldani a gondokat, ám a gumikkal a hétvégi Brit Nagydíjon ismét komoly problémák jelentkeztek. Miután hétvégén ismét versenyt rendeznek – Németországban –, sürgős megoldásra volna szükség.
Adrian Newey, a Red Bull főtervezője úgy véli, a Silverstone-ban történtek annak köszönhetők, hogy egyes csapatok megakadályozták a Pirellit abban, hogy módosítson abroncsain.
„Ez egy szomorú helyzet, de ilyen a Forma-1 természete” – mondta a szakember az AUTOSPORT-nak.
„Elég egyértelmű, hogy az év során voltak aggasztó gumiproblémák. A Pirelli előállt egy megoldással, egy más konstrukcióval, és ezt felkínálták már Montrealra. De két-három csapat megvétózta a dolgot, mert attól tartottak, ez a változtatás jobban kedvez majd másoknak, mint nekik.”
„Ennek a rövidlátásnak az eredményeképp a Forma-1 egy igencsak nyugtalanító helyzetben találta magát, és veszélybe került a versenyzők biztonsága is.”
Bár a Pirellinél egyelőre vizsgálják, hogy mi okozta a sorozatos defekteket Silverstone-ban, Newey szerint nem történtek volna hasonló incidensek, ha a kevlárgyűrűs gumikkal versenyeztek volna már ezen a hétvégén.
„A Pirelli feladata kivizsgálni a dolgot, de én úgy gondolom, hogyha a másik konstrukcióval versenyeztünk volna, nem történtek volna ilyen katasztrofális hibák.”
Newey osztja a mezőny többségének véleményét, miszerint azonnali lépésekre van szükség.
„Az egész paddock aggasztónak találja az ügyet, főleg biztonsági szempontból. De ha a bajnokságot is a véletlen gumiproblémák döntenék el, az sem lenne túl jó. A biztonság tekintetében két probléma van: ott van az autó, mely a meghibásodás miatt balesetet szenved. Ráadásul három kilogrammnyi futófelület repül el, és ha az eltalálja a hátul érkező versenyző sisakját… abba jobb bele se gondolni!”
„Nagyon csalódott lennék, ha a történtek után nem lennének intézkedések.”