A Mercedes is pályára vitte passzív DRS rendszerének kísérleti példányát a Német Nagydíj első szabadedzésén, ahol Nico Rosberg tesztelte az új eszközt, melynek éles bevetését fontolgatja csapata.
A Mercedes is pályára vitte passzív DRS rendszerének kísérleti példányát a Német Nagydíj első szabadedzésén, ahol Nico Rosberg tesztelte az új eszközt, melynek éles bevetését fontolgatja csapata.
A Lotus már az elmúlt versenynek helyet adó Silverstone-ban bevetette a passzív DRS-t Kimi Räikkönen autóján, most pedig a Mercedes tervezi, hogy a következő helyszíneken, az olyan pályákon, mint Spa-Francorchamps versenyben is beveti azt.
Eredetileg úgy volt, hogy a Mercedes a hamarosan megrendezésre kerülő fiatal versenyzőknek fenntartott teszten fogja tesztelni az eszközt, az a tény, hogy az FIA a gumibotrány miatt eltiltotta a teszttől, némiképp változtatott a programjukon.
A passzív DRS a hosszú egyenesekben segíthet az előzésekben, különösen olyan esetekben, mikor a támadott nem tudja aktiválni a DRS, a passzív eszköz pedig a támadónál aktív állapotba kerül, és végsebesség növekedést eredményez.