Fernando Alonso cáfolta, hogy a Ferrari azért taktikázott volna a Német Nagydíj időmérőjén, hogy harcba szállhasson a Red Bull és a Mercedes versenyzőivel.
Fernando Alonso cáfolta, hogy a Ferrari azért taktikázott volna a Német Nagydíj időmérőjén, hogy harcba szállhasson a Red Bull és a Mercedes versenyzőivel.
A Ferrari duója a lassabb közepes keverékű abroncsokon teljesítette utolsó mért körét a harmadik etapban, mellyel csak a negyedik sorból való indulás jogát tudták kiharcolni a holnapi versenyre.
Azonban Alonso elmondta, hogy a Ferrari hátránya nem túl nagy az időmérőn, és megpróbáltak úgy taktikázni, hogy a lehető legjobb eséllyel indulhassanak a vasárnapi megmérettetésen a Nürburgringen.
„Úgy gondolom, hogy sikerült előrelépést elérnünk ezen a versenyen” – mondta a spanyol. „Jóval versenyképesebbek vagyunk, mint az elmúlt futamon Silverstone-ban voltunk, ahol másfél másodperc volt a lemaradásunk az edzéseken és az időmérőn. Ma nem ez volt a helyzet.”
„Szóval egyértelmű, hogy javulást ért el a csapat és sokkal versenyképesebbek vagyunk, mint voltunk. Azonban továbbra is javulnunk kell, ez nyilvánvaló.”
„Korábban nem mi voltunk a leggyorsabbak, különösen szombatonként, és még most sem mi vagyunk a leggyorsabbak, de sokkal magabiztosabban várjuk a vasárnapi versenyt, mert a versenygépünk jól muzsikál.”
Alonso azt is elárulta, hogy a Ferrari már korán felismerte, hogy nincs esélye harcba szállni a pole pozícióért a mai edzésen.
„Mikor elkezdték nyomni a Q3-ban, 1:29.3-as időket láttunk, ami számunkra túl gyors volt” – magyarázta. „Tudtuk, hogy a lágy gumikon az ötödik-hatodik hely lehet kilátásban, a közepes keverékeken pedig a hetedik-nyolcadik.”
„Ami a stratégiát illeti, egyelőre még nem tiszta, melyik lesz a jobb, de holnap mindenre fény derül.”
„Azonban teljesen mindegy, hogy milyen gumin vagy, ha gyors vagy, akkor a dobogón leszel, vagy akár a győzelmet is megszerezheted. Ha pedig nem vagy gyors, akkor teljesen mindegy, milyen gumikon vagy, pontot sem szerezhetsz.”
„Szóval minden a teljesítményről fog szólni holnap, nem a gumikról vagy a stratégiáról.”