A McLaren Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Martin Whitmarsh úgy véli, a királykategória kizárólagos gumiszállítójának határozottabbnak kellett volna lennie, és már a szezon korábbi szakaszában változtatnia kellett volna abroncsain.
A McLaren Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Martin Whitmarsh úgy véli, a királykategória kizárólagos gumiszállítójának határozottabbnak kellett volna lennie, és már a szezon korábbi szakaszában változtatnia kellett volna abroncsain.
Az olasz gumigyártó vállalat a Spanyol Nagydíjat követően szeretett volna változtatni hátsó gumijain, hogy elejét vegye azoknak a futófelület-leválásoknak, melyek a szezon első versenyein hátráltatták a csapatokat.
A módosításnak azonban útját állta három istálló – a Force India, a Lotus és a Ferrari –, attól tartottak ugyanis, a változtatás versenyképességükre is komoly hatással lenne.
A Brit Nagydíjon történt sorozatos defektek után aztán ezen alakulatok is úgy vélték, a biztonság szempontjából fontos, hogy változtasson a Pirelli, így a Nürburgringen a mezőny már új hátsó abroncsokkal versenyzett.
Whitmarsh szerint a történtek azt bizonyítják, a Pirellinek keményebben kellett volna eljárnia, és érvényesítenie kellett volna meggyőződését.
„Ha az ember hibázik – márpedig elkövettünk már néhányat az évek során, beleértve ezt is –, akkor mindig vonakodik elismerni azt” – mondta a McLaren csapatfőnöke.
„Mindig tartunk attól, hogy mit hoz ki belőle a média. De teljesen nyilvánvaló volt az is, hogy vannak gondok ezekkel a gumikkal. És vonakodtak elismerni – a csapatok pedig mindig saját érdekükben lobbiznak.”
„Mint azt mondtam is már a Pirellinek hetekkel a silverstone-i eset előtt: «nem hallgathattok a csapatokra ebben a kérdésben. Ti vagytok a gumiszakértők, a ti felelősségetek, hogy biztonságos gumikat adjatok nekünk. Nektek kell helyes döntést hozni!».”
„A Pirelli egy kicsit összezavarodott, miközben a csapatokra hallgatott, főleg azokra, melyek nem akarták a változtatást.”
A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery osztja Whitmarsh álláspontját, és elismerte, keményebben kellett volna viselkedniük.
Amikor a szakembert arról faggatták, vajon a Pirellinek fel kellett volna-e emelnie a szavát a gumiváltoztatás mellett, így felelt: „Talán igen. Azt hiszem, olykor túl jóhiszeműen jártunk el, megpróbáltunk mindent jól csinálni, és valahányszor így volt, és próbáltunk elérni valamit, bajba kerültünk.”
„Minket csak az érdekel, hogy végezzük a munkánkat, eszünk ágában sincs segíteni egy csapatot sem.”
Whitmarsh szerint az, hogy nem változtak az erőviszonyok a Németországban használt gumik miatt, jól mutatja, hogy alaptalan volt egyes csapatok félelme – éppen ezért azokat már korábban be kellett volna vetni.
„Nem hiszem, hogy sok minden változott azzal, hogy visszahozták a kevlárgyűrűt, és kétlem, hogy a Magyarországra érkező új gumik is jelentősen megváltoztatják a dolgokat. Más lesz a gumik formája, így persze lesznek vesztesek és nyertesek egy kicsit. Ezt a területet nehéz megfelelően korrelálni a szélcsatornával, ezért is dolgoznak a csapatok olyan sokat a gumikkal a pályán. Senki sem tudja pontosan megjósolni, mi fog történni, de nem lesz fordított rajtrács, vagy ilyesmi – sajnos.”