A Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Ross Brawn úgy véli, a 2014-ben életbe lépő új motorszabályokkal azon alakulatok tudnak majd a legkönnyebben megbirkózni, melyek versenyautóikat és erőforrásaikat is önmaguk fejlesztik.
A Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Ross Brawn úgy véli, a 2014-ben életbe lépő új motorszabályokkal azon alakulatok tudnak majd a legkönnyebben megbirkózni, melyek versenyautóikat és erőforrásaikat is önmaguk fejlesztik.
Jövőre jelentős változások lépnek életbe a száguldó cirkuszban technikai fronton, érkeznek ugyanis az 1,6 literes V6-os turbómotorok, melyek a jelenleg használatos 2,4 litere V8-as erőforrásokat váltják majd.
„Éveken át homologizált motorokat használtunk, melyek ugyan technikailag rendkívül összetettek voltak, mégsem tudtunk velük túl sokat kezdeni. Fogtuk, beépítettük az autóba, és próbáltuk kihozni belőle a legjobbat” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn.
„Most ismét tiszta lappal kezdünk majd, mérnökcsapataink új esélyt kapnak arra, hogy megtalálják a legjobb megoldást. Egy kis turbómotorról beszélünk, a középpontban pedig az energia-visszanyerő rendszer áll, no és az, hogy korlátozott mennyiségű üzemanyagot használtunk csak fel a versenyeken.”
A neves szakember szerint a Mercedes jó esélyekkel várhatja a következő szezont, véleménye szerint ugyanis előnyükre válhat, hogy nem egy külső beszállítótól vásárolják motorjaikat, hanem saját maguk fejlesztik azokat. Ebben a tekintetben rajtuk kívül csak a Ferrari van még hasonlóan előnyös helyzetben.
„Az új szabályok komoly kihívást jelentenek a karosszériáért felelős osztály, illetve a motorrészleg számára is. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a Mercedesnél csapatként dolgozzunk együtt. Azt hiszem, ebben a tekintetben csak a Ferrarinak lesznek hasonló lehetőségei, mint nekünk.”
„Szóval egy nagyon izgalmas időszak vár ránk, és az első idény is igazán izgalmasnak ígérkezik az új szabályok közepette, jelenleg ugyanis mintegy két tizedmásodpercnyi különbség van az első, és a tizedik helyezett autó között, ami a továbbiakban már nem így lesz. Nagy különbség lesz a jól, valamint a rosszabbul teljesítő csapatok közt. De mérnöki szempontból ez egy nagyszerű lehetőség.”