Nem számít komoly meglepetésre az erőviszonyok tekintetében hétvégén, Koreában a Ferrari világbajnoka, Fernando Alonso.
Nem számít komoly meglepetésre az erőviszonyok tekintetében hétvégén, Koreában a Ferrari világbajnoka, Fernando Alonso.
A bajnoki tabellán továbbra is a második helyet elfoglaló pilóta az első edzést hatodikként zárta Yeongamban, a második gyakorláson viszont csak tizedik lett, és elmondása szerint az is elképzelhető, hogy a Ferrari ugyanúgy küszködni fog majd a versenytempóval, mint a korábbi versenyeken.
„A benyomások a szokásosak így pénteken, ahhoz, hogy többet tudjunk, várnunk kell holnapig, látnunk kell, hogy alakul az időmérő edzés” – fogalmazott a spanyol versenyző.
„Ezen a pályán is komoly szerep jut az aerodinamikának, és emiatt nem is számítok komoly meglepetésekre az előző néhány futamon látottakhoz képest.”
„A pénteki eredmények nagyjából úgy néznek ki, mint a legutóbbi versenyhétvégéken, éppen ezért könnyen elképzelhető az is, hogy küszködni fogunk a versenyen.”
Alonso kifejtette, nem lesz egyszerű dolguk, már csak azért sem, mert a Pirelli szuperlágy abroncsai rendkívül gyorsan elhasználódnak.
„A két gumikeverék közti különbség nem olyan evidens, mint Szingapúrban, de a szuperlágy egyértelműen gyorsan kopik, és majd meglátjuk, miképp hat a viselkedésére az, hogy a pálya állapota folyamatosan javul a hétvége során.”
„Teljesítmény tekintetében nem lesz könnyű dolgunk, de tudjuk, hogy ettől eltekintve jól tudunk teljesíteni vasárnap. Meg kell próbálnunk a legtöbbet kihozni abból, amink van, és jól össze kell raknunk a dolgokat holnap, illetve a futamon.”
A Ferrari másik versenyzője, Felipe Massa ötödik lett a második tréningen, és bár elégedett, ő is a lágyabb keverékű gumiktól tart leginkább.
„Nem ment olyan rosszul a mai edzésnap, minden úgy működött, ahogy kellett, és jó érzéseim voltak az autóban” – nyilatkozta a brazil a második gyakorlást követően.
„Délelőtt nem tudtam olyan sokat körözni, mert volt egy bal első defektem, délután viszont behoztuk a lemaradást, és sikerült elvégeznünk a tervezett programot.”
„Az autó mindkét gumikeveréken jól vezethető, még ha a szuperlágy elég jelentős mértékben kopik is. Az első körben, új gumikkal sokat lehet nyerni, de aztán nagyon lelassulsz, és hosszú etapokon a szemcsésedés is jelentősebb, mint a közepes keverék esetében.”
„Még csak péntek van, és meg kell tudnunk, hogy is állunk riválisainkhoz képest. Bár láttuk, hogy a Mercedes és a Red Bull nagyon erős, remélem, hogy sokkal versenyképesebb lesz az autónk, mint a közelmúltbéli versenyeken, így harcolhatunk majd.”