A Mercedes Forma-1-es alakulatának csapatfőnöki posztjáról december végén távozó Ross Brawn elárulta, véleménye szerint nem tenne jót a száguldó cirkusznak, ha jövőre bevezetnék a versenyenkénti két kötelező kerékcserét.
A Mercedes Forma-1-es alakulatának csapatfőnöki posztjáról december végén távozó Ross Brawn elárulta, véleménye szerint nem tenne jót a száguldó cirkusznak, ha jövőre bevezetnék a versenyenkénti két kötelező kerékcserét.
Az erre vonatkozó javaslatot a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén vitatják majd meg: ha elfogadják, jövőre minden versenyzőnek kétszer kell majd kiállnia kerékcserére a futamok során, ráadásul azt is megszabnák, hogy egy adott gumikeverékkel pontosan menny ideig is körözhetnének a pilóták. Az elsődleges keverékkel maximum 50, az opciós keverékkel legfeljebb a versenytáv 30 százalékát lehetne teljesíteni.
„Lehetnek szabályok a kötelező kerékcserékre vonatkozóan, de amint elkezdik keverni ezt a kérdéskört a stratégiamenedzsmenttel, és megkérdezik, mi a baj ezzel, nem tudnám megmondani – de az ösztöneim azt súgják, hogy nem helyes megszabni a kerékcserék számát” – mondta Ross Brawn, a Mercedes leköszönő csapatfőnöke az AUTOSPORT-nak.
„Jelenleg egy kötelező kerékcserének kell lennie, mert mindkét keveréket használnunk kell. Ami a kerékcserék számának szabályozását illeti, talán működhet, talán ki kell próbálnunk, de én nem vagyok oda érte.”
A kötelező kerékcserék ötlete annak nyomán született, hogy a Pirelli szeretné, ha a jövőben kevesebb szerep jutna abroncsainak a versenyzésben, miután az olasz gumigyártót rengeteg kritika érte az elmúlt időszakban.
Brawn elárulta, szimpatizál a Pirellivel, és egyáltalán nem hibáztatja a gumiszállítót dilemmája miatt.
„Nagyon nehéz a feladatok, hiszen milyen konzervatívra is kell tervezni az abroncsokat, hogy a versenyzők padlóig nyomhassák a teljes verseny során? Nagyon nehéz feladat olyan gumival előállni, melyekkel olyan keményen mehet egy versenyző, amennyire csak akar, de a két kiállás ezzel együtt ugyanúgy megmarad.”
A szakember szerint teljesen más volna a helyzet, ha gumiháború is lenne a Forma-1-ben.
„Szerintem olyan irányba indultunk el, melyben elkerülhetetlen következményei vannak az egy beszállítós felállásnak, ez pedig nem a gumigyártó hibája.”