Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting a DRS használatának védelmére kelt, ugyanis véleménye szerint a 2011-ben bevezetett előzést segítő rendszer nem tette túl egyszerűvé az előzéseket.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting a DRS használatának védelmére kelt, ugyanis véleménye szerint a 2011-ben bevezetett előzést segítő rendszer nem tette túl egyszerűvé az előzéseket.
Sokan úgy gondolják, hogy a DRS használatával már nem olyan nagy teljesítmény az előzés a Forma-1-ben, azonban Whiting nem ért ezzel egyet.
„Nagy rajongója vagyok a rendszernek” – mondta a szakember. „Tudom, hogy egyesek ellene vannak és azt gondolják, hogy túl könnyűvé tette az előzéseket, azonban én nem osztom ezt a nézetet.”
„Továbbra is nagyon komoly tudást és képességeket követel meg a versenyzőktől egy-egy előzés kivitelezése. Nem csak arról szól a dolog, hogy megnyomod a gombot, aktiválod a DRS-t és készen is vagy az előzéssel.”
A DRS aktiválásával – amit a versenyen általában két előre meghatározott zónában lehet megtenni, amennyiben az azt megelőző detektáló ponton egy másodpercen belül vagy az előtted haladóhoz képest – a hátsó szárny egyik profilját vízszintes helyzetbe állítja, ezzel csökkentve a légellenállást, növelve a végsebességet.
Whiting azt is elmondta, hogy nem tervezik módosítani a DRS használatának szabályait a jövőben, miután tavalyi történt egy kisebb módosítás, mégpedig az, hogy a rendszert az edzéseken és az időmérőn is csak azokban a zónákban lehet használni, ahol a versenyen is.
„Az előző évet megelőzően, a versenyzők bárhol és bármikor használhatták a rendszert az edzésen illetve az időmérőn, ami néhány incidenshez vezetett, így a tavalyi évtől csak azokban a zónákban lehet használni az edzésen és a kvalifikáción, ahol a versenyen is” – magyarázta Whiting.