Az összekapcsolt első-hátsó felfüggesztés, amely egyesek szerint a Mercedes erőssége az idei évben, akár már a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Német Nagydíjtól tiltólistára kerülhet, értesült a brit AUTOSPORT.
Az összekapcsolt első-hátsó felfüggesztés, amely egyesek szerint a Mercedes erőssége az idei évben, akár már a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Német Nagydíjtól tiltólistára kerülhet, értesült a brit AUTOSPORT.
Az FIA ugyanis informálta a csapatokat, hogy legújabb vizsgálatai szerint az elöl-hátul összekapcsolt felfüggesztés (FRIC), melyet szinte mindenki használ a mezőnyben, illegális.
„Miután alaposan megvizsgáltunk minden egyes jelenlegi összekapcsolt első-hátsó felfüggesztést, mi, az FIA arra a hivatalos álláspontja tutottunk, hogy ezen rendszerek szabályossága megkérdőjelezhető” – írta a levélben az F1 versenyigazgatója, Charlie Whiting.
Whiting szerint a felfüggesztés-rendszer, amely segíti kontrollálni a fékezés közbeni bólintást és oldalirányú kilengést, ellenkezik a technikai szabályzat 3.15-ös cikkelyével, ami a mozgó aerodinamikai eszközökről szól.
A FRIC rendszer összeköttetésben van az első és hátsó felfüggesztéssel, hogy megőrizze az állandó hasmagasságot a teljesítmény javítása érdekében.
Ez a rendszer egyébként nem újdonság a Forma-1-ben, először a Lotus elődje, a Renault vetette be a sportban, még 2008-ban.
A Mercedes állítólag az a csapat, mely ezt a rendszert egy újabb szintre emelte, és részben ennek az eszköznek is köszönheti sikereit az idei évben, ám az egyelőre nem világos, melyik csapat szenvedné meg a legjobban a rendszer betiltását.
Mivel csak minimális idő áll a csapatok rendelkezésére az esetleges tesztelésre a következő futam előtt, az FIA jelezte, hogy készen áll elhalasztani a FRIC betiltását a 2015-ös idény elejére, ám ehhez a csapatok egyhangú egyetértésére van szükség.
Éppen ezért a szövetség már felkérte a csapatokat, hogy szavazzanak: már a következő Német Nagydíjtól, vagy csak a jövő évtől legyen tiltva a FRIC, mely rendszer köré épülnek egyébként az idei versenygépek.
Azt egyelőre nehéz megmondani, mennyire lesz egyszerű egy álláspontra hozni minden csapatot, hiszen azok az alakulatok, akik szerint a FRIC betiltása negatív hatással lenne riválisaira, nyilván annak azonnali betiltása mellett lesznek.
Ha nem születik egyhangú döntés a csapatok részéről, Whiting világosan kijelentette, hogy azok a csapatok, akik továbbra is használják a rendszert, kockázatot vállalnak, hogy jelentve lesznek a sportfelügyelőknek a szabályok áthágása miatt.
Azzal, hogy az FIA kijelentette, szerinte illegális a FRIC használata, megnyílt az út a csapatok előtt, hogy már a következő versenytől óvást nyújtsanak be riválisaikkal szemben.