Lewis Hamilton, a Mercedes világbajnok versenyzője elárulta, tartott attól, hogy bajuk esik azoknak a pályabíróknak, akik vasárnap beszaladtak kimenteni Adrian Sutil Sauberjét.
Lewis Hamilton, a Mercedes világbajnok versenyzője elárulta, tartott attól, hogy bajuk esik azoknak a pályabíróknak, akik vasárnap beszaladtak kimenteni Adrian Sutil Sauberjét.
A német versenyző a futam 48. körében pördült meg a célegyenesben, és nem tudta folytatni a viadalt: autója megállt a pálya közepén, a versenyirányítás azonban úgy döntött, nem küldi be a biztonsági autót.
Emiatt tehát a pályabíróknak verseny közben kellett berohanniuk a pályára, hogy letolják az ottragadt versenyautót – miközben a többiek nagy tempóban száguldottak el mellettük.
Hamilton elárulta, nagyon aggódott a pályabírók testi épségéért, és Tom Pryce 1977-es dél-afrikai tragédiáját idézte fel, amikor a walesi elütötte Frikkie Jansen van Vuuren pályabírót – a balesetben mindketten életüket veszítették.
„Nagyon aggódtam a pályabírók miatt, rettentően” – mondta a Mercedes pilótája.
„Elég komoly sebességgel érkezünk meg abba a kanyarba, a pályabírók pedig nem messze álltak, miközben mi elszáguldottunk mellettük. Nekem már nagyon régen nem volt részem ilyen közeli élményben.”
A brit hozzátette, miközben látta, hogy Sutil autójánál tevékenykednek, akarva-akaratlanul a Tom Pryce balesetéről készült felvételek jutottak eszébe.
„Dolgoztam korábban egy bedfordi autósiskolában, egyiknek nap bementem, és folyamatosan ezt a videót mutogatták. Még évekkel korábban készült a felvétel, egy autó megállt a pályán, a pályabíró átszaladt, és elütötte őt egy másik, amelyik éppen érkezett. Ez volt az első dolog, ami eszembe jutott.”
„Nyilván nem mentünk olyan gyorsan, mint az egyenesekben, de aggódtam a pályabírókért. Szerencsére nem sérültek meg.”
Nem Hamilton volt az egyetlen, aki nem érti, miért nem küldték pályára a biztonsági autót.
Fernando Alonso például elismerte, bár a Safety Car bejövetele rontotta volna esélyeit, szükség lett volna a bevetésére.
„Reménykedtünk abban, hogy nem jön be, hiszen olyan helyzetben voltunk, hogyha pályára küldik a biztonsági autót, 17 kör lett volna még a versenyből – és elég nehéz lett volna 17 kört teljesíteni a szuperlágy gumikkal” – mondta a spanyol.
„De legyünk őszinték! Normál körülmények között az ember ilyenkor számít a biztonsági autóra. Olykor már azért beküldik, mert egy szárnydarab van a pályán – most ott állt egy egész autó, mégsem vetették be. Meglepő volt.”
„De valószínűleg azért nem küldték be, mert nem érezték kockázatosnak, és biztonságosan eltávolították az autót – legalábbis remélem, mert nem láttam.”