Élesen bírálta a Ferrari csapatát a maranellói gárda nemrégiben menesztett motorfőnöke, Luca Marmorini.
Élesen bírálta a Ferrari csapatát a maranellói gárda nemrégiben menesztett motorfőnöke, Luca Marmorini.
A neves szakember több mint két évtizede dolgozott már a Forma-1-ben, amikor a Ferrari áprilisban kinevezett csapatfőnöke, Marco Mattiacci néhány hete megvált tőle.
Mindez azt sejteti, a Ferrarinál igencsak elégedetlenek voltak a motorrészleg munkájával, nyilvánvaló ugyanis, hogy az olaszok idei V6-os erőforrása jócskán elmarad a Mercedesétől.
„Sajnos vannak emberek Maranellóban, akik szeretnek vádaskodni, holott inkább csendben kellene maradniuk. Úgyhogy most én is kinyitom a számat, hogy reagáljak a rengeteg provokációra” – fogalmazott Marmorini.
„Elfogadok minden kritikát, de ne mondja nekem senki, hogy Maranellóban olyan szakemberek dolgoznak, akik nem ismerik a turbókat, illetve a hibrid rendszereket. Nézzük a tényeket: a kollégáimmal kisebb motort építettünk, mint a Mercedes és a Renault, pusztán azért, mert Mr. Nikolas Tombazis, az autó projektmenedzsere ezt kérte.”
„Egy nagyon kompakt egységet akart kisebb hűtőkkel, mondván, hogy a kisebb motorerőt majd kompenzálják az aerodinamikai megoldásokkal, és így előnybe kerülhetünk a Mercedesszel és a Renault-val szemben.”
„Pontosan így is történt, kivéve azt, hogy a kisebb motorerőt kompenzáló aerodinamika nem volt a helyén.”
Marmonini hozzátette, nem vádolja Mattiaccit, noha azt azért hozzátette, nem sokat találkozott a Ferrari csapatfőnökével.
„Három hónap alatt kétszer találkoztunk: először üdvözölt, másodszor pedig átadta azt a levelet, ami megerősítette a vállalattól való távozásom. Nézzék, én nem akarok vádolni senkit! Ezt őszintén mondom. De a Ferrari tapasztalatlan szakemberekre bízza a versenyrészleg vezetését, akik vakon megbíznak olyan emberekben, akik még semmit sem mutattak fel.”
Az olasz szakember nem titkoltak Pat Fry-ra és James Allisonra utalt, majd reagált azokra a pletykákra is, melyek szerint a jövőben a Renault-nál folytatja.
„Nem igaz, hogy aláírtam a Renault-val. A Forma-1-ben érvényben lévő motorbefagyasztás nem igazán tetszik, de őszintén szólva a versenyeknek megvan a varázsuk, és egy hónap múlva talán meggondolom magam.”