A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 csapatai a legutóbbi eredményes tesztet követően megállapodtak abban, 2015-ben élesben is bevetésre kerülhet az úgynevezett virtuális biztonsági autós rendszer.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 csapatai a legutóbbi eredményes tesztet követően megállapodtak abban, 2015-ben élesben is bevetésre kerülhet az úgynevezett virtuális biztonsági autós rendszer.
A szisztémát azt követően kezdték el kidolgozni, hogy Jules Bianchi súlyos balesetet szenvedett a Japán Nagydíjon.
A rendszer első tesztjét az Amerikai Nagydíj edzésnapján hajtották végre, majd némi finomhangolás után az FIA úgy döntött, ratifikálja a megoldást 2015-re. Ennek megfelelően jövőre a versenyzők egy bizonyos pályaszakaszon csak meghatározott sebességgel autózhatnak, amennyiben a versenyirányítás ezt szükségesnek látja.
Az AUTOSPORT úgy tudja, az előszezoni teszteken újra kipróbálják a megoldást a csapatok, hogy ne merüljenek fel váratlan meglepetések az évad során.