A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) várhatóan mai, dohai ülésén elfogadja a duplapontos szabály eltörlését, valamint véglegesen elveti a biztonsági autós periódusokat követő állórajtok ötletét.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) várhatóan mai, dohai ülésén elfogadja a duplapontos szabály eltörlését, valamint véglegesen elveti a biztonsági autós periódusokat követő állórajtok ötletét.
A zárt ajtók mögött tartandó ülésen természetesen szó lesz a kiscsapatok anyagi problémáiról is azt követően, hogy a Marussia és a Caterham alakulata komoly bajba került – előbbi végérvényesen meg is szűnt nemrég.
Az FIA elnöke, Jean Todt a múlt héten világossá tette, mindent megtesz azért, hogy valahogy kisegítse a financiális gondokkal küszködő csapatokat – így a Saubert, a Lotust és a Force Indiát is.
A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn elmondta: „Ő is a jelenlegi motorok mellett volt, szóval az FIA-nak van bizonyos felelőssége abban, hogy ésszerű szintre szorítsa vissza a költségeket.”
A WMSC mai ülésén a jövő évi versenynaptárról is szó lesz – könnyen elképzelhető, hogy a korábban kiadott tervezet bizonyos mértékig módosul.
A Maláj Nagydíjat valószínűleg egy héttel az ausztráliai évadnyitó után tartják, és a Kínai Nagydíj tervezett időpontja is változhat.
A WMSC ülésén megvitatják Jules Bianchi szuzukai balesetének körülményeit is – korábban egy külön csoportot hoztak létre annak érdekében, hogy kivizsgálják a francia versenyzővel történteket.
A Motorsport Világtanács várhatóan ratifikálja a csapatok által nemrég elfogadott virtuális biztonsági autós rendszert is a jövő évre.