A Honda kivételével valamennyi motorgyártó fejleszthet majd V6-os erőforrásain a 2015-ös idény közben, az FIA ugyanis kénytelen volt elfogadni, erre egy szabályokban található kiskapu lehetőséget ad.
A Honda kivételével valamennyi motorgyártó fejleszthet majd V6-os erőforrásain a 2015-ös idény közben, az FIA ugyanis kénytelen volt elfogadni, erre egy szabályokban található kiskapu lehetőséget ad.
A Honda kivételével valamennyi motorgyártó fejleszthet majd V6-os erőforrásain a 2015-ös idény közben, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis kénytelen volt elfogadni, erre egy szabályokban található kiskapu lehetőséget ad.
Az elmúlt évben domináló Mercedes riválisai, a Ferrari és a Renault mindent megtettek azért, hogy valamilyen úton-módon enyhítsenek a motorfejlesztések befagyasztására vonatkozó regulákon, a stuttgarti gyártóval azonban nem sikerült megállapodni.
Decemberben aztán kiderült, a helyzet drámaian megváltozott, a Renault és a Ferrari ugyanis kiskaput talált a szabálykönyvben, a regulák ugyanis nem jelentették ki egyértelműen, pontosan meddig is kell homologizálni a 2015-ös erőforrásokat.
Habár az FIA álláspontja mindig is az volt, hogy a V6-os motorok fejlesztését az első versenyig be kell fejezni, ez valójában soha nem volt feketén-fehéren kijelentve a szabálykönyvben.
„Mindig is az volt a terv – habár ez a szabályokban nem volt kijelentve –, hogy a motorok módosítását a regulák keretein belül, a 2015-ös versenyig meg kell ejteni” – mondta a sportot irányító testület szóvivője.
„Egyszerű mindez, ha viszont elolvassuk a szabálykönyvet, sajnos láthatjuk, hogy az nem mondja ki.”
Minderre először James Allison, a Ferrari technikai igazgatója hívta fel a figyelmet egy Abu Dhabiban megtartott értekezleten a szezon végén, karácsony előtt pedig a Stratégiai Munkacsoport ülésén ismét napirendre került.
Az FIA elismerte, mivel nem megfelelően fogalmazták meg a szabályokat, azok szabadon értelmezhetők, ezért a szervezet szerint a „leglogikusabb és legrobosztusabb” megoldás az, ha elfogadják, 2015-re nincs határidő a motorok homologizációjára. Ez kvázi azt jelenti, a gyártók szabadon fejleszthetik azokat a következő évad során – mindaddig, amíg a 32 ún. fejlesztési zseton keretin belül maradnak, és nem lépik túl az autónkénti négymotoros szabályt az év során.
Mindez azonban nem vonatkozik a Forma-1-be újonnan csatlakozott Hondára, az FIA álláspontja ugyanis az, a japánoknak február 28-ig be kell fejezniük V6-os motorjuk fejlesztését – ahogy tették azt a többiek is az elmúlt évben.
„Mivel az eddig jelenlévő gyártók 2014. február 28-ig kénytelenek voltak homologizálni erőforrásaikat, úgy fair és igazságos, ha az új gyártót is arra kérjük, 2015. február 28-ig véglegesítse motorját” – írta Charlie Whiting a csapatoknak karácsonykor kiküldött levelében.
Jelen állás szerint tehát négy motorgyártó közül három év közben megközelítőleg 48 százalékban módosíthat majd erőforrásain.