Felvette a kapcsolatot a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) a Renault a Forma-1-es szuperlicenc megszerzéséhez kiszabott kritériumok miatt.
Felvette a kapcsolatot a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) a Renault a Forma-1-es szuperlicenc megszerzéséhez kiszabott kritériumok miatt.
Ahogyan arról lapunk is beszámolt, a sportot irányító testület szigorított a Forma-1-es „jogosítvány” megszerzésének feltételein: ennek megfelelően legalább 18 éves kor, és bizonyos mennyiségű (egészen pontosan 40) pont szükséges ahhoz, hogy egy adott versenyző lehetőséget kapjon a királykategóriában.
Ezeket a pontokat pedig a különféle bajnokságokban elért eredmények alapján szerezhetik meg a pilóták: 60 jár például a még nem is létező Forma-2-es bajnoki címért, 50 a GP2-es, 40 pedig a Forma-3-as és IndyCar-os elsőségért.
Aki tehát például bajnoki címet szerez a World Series by Renault sorozat 3,5 literes géposztályában, vagy mondjuk a DTM-ben, még nem jogosult automatikusan arra, hogy F1-es versenyautót vezessen.
Előbbi sorozat szervezője, a Renault éppen ezért fel is vette a kapcsolatot az FIA-val és válaszokat követel, valamint levelet írt minden egyes csapatának, melyben arról biztosította őket, „minden lehetőséget ki fog használni azért, hogy megvédje saját bajnokságát”.
A DAMS csapatfőnöke, Jean-Paul Driot – aki a GP2-ben és a WSR 3,5 literes géposztályában is eredményes csapatot üzemeltet – azt mondja, a Renault sorozatai még így is rengeteg tehetséget adhatnak a Forma-1-nek, ám kétségkívül beszélni kell az FIA pontrendszeréről.
„Azt gondolom, egy objektív értekezést kellene folytatni ezeknek a bajnokságoknak a promótereivel annak érdekében, hogy tisztességes következtetéseket lehessen levonni a teendők vonatkozásában” – mondta a szakember.
„Én csak ezt látom járható útnak. Mindenkinek össze kell ülnie és közös megoldással kell előállniuk. A 3,5 literes géposztály dolga talán nehezebb lesz mostantól, de vannak azért különbségek a költségvetést illetően: aki nem engedheti meg magának a GP2-t, az ebbe a sorozatba jön.”
„Bárhogy is legyen, ha megnyered a WSR 3,5 literes géposztályát, az azt jelenti, hogy jó versenyző vagy!”
A Strakka Racing – mely csapat a WSR 2 literes géposztályában, illetve a 3,5 literesek között is csapatot üzemeltet – mindazonáltal úgy véli, az FIA pontrendszerei miatt nehéz lesz versenyzőket vonzaniuk a jövőben.
„Meglepett minket a döntés, de továbbra is ezekre a bajnokságokra fókuszálunk” – mondta Dan Walmsley csapatfőnök.
„A versenyzőket nehezebben lehet majd idecsábítani, de amint megértik a Renault bajnokságait, rájönnek, hogy tapasztalat és érték tekintetében még mindig nagyon erős területről van szó.”
„A 3,5 literes géposztály például egy igazán értékes és hiteles nevelőszériája a Forma-1-nek, többet ér, mint egy F3-as idény.”