Jelentős fejlesztéseket hajtott végre V6-os turbómotorján a tél folyamán az elmúlt esztendőben rengeteget küszködő Renault. A franciák komoly előrelépést várnak 2015-ben.
Jelentős fejlesztéseket hajtott végre V6-os turbómotorján a tél folyamán az elmúlt esztendőben rengeteget küszködő Renault.
A francia vállalat 2014-ben rengeteget szenvedett erőforrásának megbízhatatlansága és gyenge teljesítménye miatt, így idén mindenképp komoly előrelépést vár.
Az első előszezoni teszt ezen a hétvégén veszi kezdetét Jerezben, a Renault pedig nyilvánosságra hozott néhány igencsak fontos információt új hibrid erőforrása kapcsán.
„Tudtuk, mit kell tennünk a télen, és tisztában vagyunk azzal is, amit elértünk” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezetője.
„Úgy hisszük, nagyot léptünk előre a teljesítmény vonatkozásában, és sokkal megbízhatóbbak is leszünk. Azt persze nem tudjuk, a többiek hogy állnak. Előfordulhat, hogy nem sikerült teljesen lefaragnunk a hátrányunkat, de meggyőződésünk, hogy nagy utat tettünk meg a felzárkózást tekintve tavalyhoz képest.”
A Forma-1 motorgyártói az idei évre erőforrásaik 48 százalékán módosíthatnak, egy kiskapunk köszönhetően pedig 2015-ben idény közben is vethetnek be újításokat.
A Renault-nál viszont azt mondják, fejlesztési lehetőségeik nagy részét kihasználták már, de néhány módosítással azért készülnek a szezonra is.
„Alapvető módosításokat eszközöltünk annak érdekében, hogy javítsunk a teljesítményen és a megbízhatóságon” – mondta Rob White, a Renault technikai igazgatója.
„Minden rendszert és alrendszert frissítettünk, olyan eszközökkel, melyek a teljesítmény javítását célozták meg. A legfőbb változások magában a belső égésű motorban, a turbófeltöltőben és az akkumulátorokban történtek.”
„A motor új égésteret, kipufogó-koncepciót és variálható csonkokat kapott a 2015-ös szabályoknak megfelelően. A kompresszor jóval hatékonyabb, míg az energia-visszanyerő rendszerek sokkal komolyabb használatnak is alávethetők.”
„A 2014-es egység is jó volt már a tömegközéppont tekintetében, viszont finomítottunk a csomagon, hogy könnyebben integrálni lehessen a kasztniba.”
„Röviden: nagyon kevés elemet hoztunk át 2014-ről.”
Rami Taffin pályaműveletekért felelős vezető hozzátette: „Nem fogok részletekbe menni arra vonatkozóan, hogy milyen elemeken változtattunk, de egy teljesen más motorral érkezünk majd meg Melbourne-be.”