Kiakadt Sebastian Vettel és a Ferrari kritikáján a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli.
Kiakadt Sebastian Vettel és a Ferrari kritikáján a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli.
Vettel a vasárnapi Belga Nagydíj utolsó előtti körében kapott jobb hátsó defektet, így búcsút mondhatott ígéretes harmadik helyének a két Mercedes mögött.
A leintést követően a négyszeres világbajnok nagyon dühösen nyilatkozott, a paddockban számon kérte Paul Hembery-n a történteket, majd sajtótájékoztatóját lemondva sietve távozott a helyszínről.
„Ha a defekt 200 méterrel előbb történik, most nem állnék itt a kérdéseikre válaszolva, hanem 300 km/órás tempóval beleálltam volna az Eau Rouge gumifalába” – mondta Vettel.
„Hasonló történt pénteken is [Nico Rosberggel] mindenféle előjel nélkül, és aztán jött a mentegetőzés, hogy törmelékek miatt történhetett, illetve azért, mert a versenyző elhagyta a pályát.”
„Nico azt mondta pénteken, hogy nem ment le a pályáról, és én sem mentem le, szóval nincs magyarázat a történtekre.”
A photo posted by FORMULA 1® (@f1) on
Vettel kifakadása után a Pirelli sajtóközleményben reagált: az olasz gyártó szerint csak és kizárólag a Ferrari tehető felelőssé a történtekért, mert az olaszok úgy döntöttek, egy kerékcserével teljesítik a távot. Vettel abroncsaiban már 28 kör volt, amikor a defekt bekövetkezett.
„2013 novembere óta kéri a Pirelli, hogy legyen egy olyan szabály, meg maximalizálja az ugyanazokkal a gumikkal megtehető körök számát, illetve meghatároz egyéb paramétereket a helyes gumihasználat érdekében” – írja a Pirelli a kiadott közleményben.
„Ezt a kérést nem fogadták el. A javaslat szerint az elsődleges gumikkal a futam távjának maximum 50, az opciós keverékkel maximum 30 százalékát lehetett volna megtenni. Ha ezeket a feltételeket elfogadják, akkor a közepes keverékkel Spában 22 kört lehetett volna megtenni.”
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke viszont úgy vélekedik, nem hibáztak a taktikával.
„A stratégia rendben volt” – mondta a szakember.
„Ezt szeretném rögtön leszögezni, hiszen amikor meghatározunk egy stratégiát, akkor rendelkezésünkre állnak a szükséges adatok. Még ha agresszív taktikáról is van szó, mindig az adatokra alapozzuk.”
„Nem vagyunk hülyék, nem őrültünk meg, hogy kockáztassuk egy versenyzőnk biztonságát.”
Arrivabene hozzátette, péntek délelőtt 11 óra magasságában döntöttek a versenystratégiáról, és a Pirellitől sem kaptak figyelmeztetést arra vonatkozóan, hogy az egy kiállás veszélyes lehet.
„Minden csapatnál van egy mérnök a Pirellitől, mit gondolnak, ez a mérnök mit csinál? Nem azért van ott, hogy rágózzon, hanem azért, hogy ellenőrizze a gumikat és olvasson a csapat adataiból.”