A Formula One Managementtel (FOM) közösen egy olyan rendszer kidolgozásán fáradozik a Pirelli, mely az idei évben megkönnyíti majd a TV-nézők számára a különféle stratégiák beazonosítását.
A Formula One Managementtel (FOM) közösen egy olyan rendszer kidolgozásán fáradozik a Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli, mely az idei évben megkönnyíti majd a TV-nézők számára a különféle stratégiák beazonosítását.
A 2016-os idényben az eddigi négy helyett már öt keverék áll a csapatok rendelkezésére, miután a Pirelli bevezeti az ultralágy vegyületet – az istállók ráadásul több szabadságot kapnak a gumiválasztás tekintetében is, mint az eddigiekben.
A Pirelli versenyigazgatója, Mario Isola elárulta, mindent megtesznek azért, hogy a változások ne legyen túl zavaróak a nézők számára.
„A rendelkezésünkre áll minden adat, és van egy rendszerünk, ami integrálva van a FOM rendszerébe, és ami elküldi az információkat a televíziónak és a rádiónak” – mondta a szakember.
„Azon dolgozik a FOM-mal, hogy ezeket az információkat élőben beadhassuk a versenyek során, hogy minden nézők értse, mi is történik. Azt gondolom, ez hasznos lehet a médiának is, hiszen tudhatják, mi a helyzet, mik a stratégiák.”
A versenyhétvégéken minden versenyző 13 garnitúra gumit kap majd, de ebből kettőt jelöl ki a Pirelli, melyet kötelező jelleggel használni kell a futamon – illetve az időmérő harmadik etapjára a leglágyabb keveréket.
A megmaradt 10 szettel szabadon gazdálkodnak a csapatok a három elérhető keverékből választva.
„Remélem, hogy különféle stratégiákat és érdekes versenyeket látunk majd” – tette hozzá Isola.
„De szükség lesz az információkra, arra, hogy tudjuk, a versenyzők számára milyen gumik elérhetőek. Amikor nekivágnak a futamnak, hat garnitúra elérhető számukra. Amikor megérkeznek a bokszba, kihúzzuk azt, amit éppen használtak, és pontosan látjuk, mi maradt neki.”