Hiába Bernie Ecclestone és a versenyzők tiltakozása, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) pénteken jóváhagyta az időmérő edzések menetének megváltoztatását.
Hiába Bernie Ecclestone és a versenyzők tiltakozása, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) pénteken jóváhagyta az időmérő edzések menetének megváltoztatását.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a Forma-1 csapatai és a királykategória irányító testülete korábban megállapodott abban, hogy már 2016-ban jelentősen átalakítják az időmérős szisztémát, hogy növeljék az izgalmakat.
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone azonban nem sokkal később azt mondta, a változtatások biztosan nem lépnek életbe a melbourne-i idénynyitón – egész egyszerűen azért, mert nincs elég idő arra, hogy legyártsák a szükséges időmérő szoftvereket.
Nem sokkal ezután a versenyzők egy része is heves tiltakozásba kezdett, sőt, a tervekre korábban rábólintó Ferrari részéről is úgy nyilatkoztak, nem támogatják az időmérők menetének módosítását.
Pénteken Genfben ülésezett a Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa, mely azonban jóváhagyta az eredeti terveket, így már Ausztráliában jelentősen módosul az időmérő menete.
Habár a hét elején a csapatok megállapodtak abban, hogy csak részben módosítanak a kvalifikáció lebonyolításán, az FIA által kiadott közleményből kiderül, úgy módosítanak, ahogy abban eredetileg megállapodtak.
HOGYAN MŰKÖDIK?
Ennek megfelelően a kvalifikáció továbbra is három szegmensből áll majd, ám a kiesés menete jelentősen megváltozik. A Q1 16 perc hosszúságú lesz, itt 7 perc után a leglassabb versenyző kiesik a további küzdelmekből, majd ezt követően másfél percenként búcsúzik a leglassabb pilóta – összesen tehát 15-en jutnak tovább a második szakaszba.
A Q2 15 perces lesz, itt 6 perc után esik ki a leglassabb, majd a leintésig szintén másfél percenként búcsúznak többen, összesen 7-en, a mindent eldöntő utolsó szakaszba tehát 8 versenyző jut csak be.
A Q3-ban 14 perc áll a mezőny rendelkezésére, a leglassabb 5 perc után elbúcsúzik a további küzdelmektől, majd szintén 90 másodpercenként fogyatkozik a mezőny – az utolsó másfél percben tehát már csak 2 versenyző harcolhat a rajtelsőségért.