Vasárnap, Bahreinben újra összeülnek majd a Forma-1 kulcsemberei, hogy egyeztetéseket folytassanak az időmérő edzések lebonyolításával kapcsolatban.
Vasárnap, Bahreinben újra összeülnek majd a Forma-1 kulcsemberei, hogy egyeztetéseket folytassanak az időmérő edzések lebonyolításával kapcsolatban.
Noha az Ausztrál Nagydíjon a csapatok szerint egyértelműen megbukott a 2016-ra bevezetett új formátum, a mezőny tagjai nem tudtak megállapodni abban, hogy a második versenyhétvégére visszatérjenek a régi szisztémához.
A 11 istálló képviselői, Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Bernie Ecclestone, valamint a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery vasárnap, Bahreinben összeülnek, hogy értekezzenek a kérdésben.
„Bárhogy is döntünk, optimista vagyok, hogy sikerül egyhangú megállapodásra jutnunk” – idézi Todtot az Autosport című brit szaklap.
Az ideális megoldás sokak szerint az volna, ha a Q1-ben és Q2-ben több idő állna a versenyzők rendelkezésére, a Q3-ban pedig extra garnitúra gumit használhatnának a résztvevők.
Todt, valamint az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulták, ez a javaslat korábban is felmerült, a Pirelli azonban kijelentette, nem volt elég idejük felkészülni Bahreinre, Kínában azonban már képesek lennének rendelkezésre bocsátani az extra gumikat.
„Ami történt, megtörtént Ausztráliában, egyértelműen csalódás volt a Q3” – mondta Todt.
„Hogy miért? Mert hosszú idő után először fordult elő, hogy 3 perccel a leintés előtt a versenyzők már kiszálltak az autóikból. Az azonnali reakcióm tehát az volt, hogy felhívtam telefonon Charlie-t, ő pedig azt mondta, hogy az egyik gond a Q3-mal az volt, hogy a versenyzőknek hiányzott még egy szett gumi.”
„Szóval megkértem őt, hogy beszéljen a Pirellivel arról, hogy lehetne-e még egy szettet adni a csapatoknak a Q3-ban.”
A közösen megtartott sajtótájékoztatón aztán Whiting vette át a szót, aki elmondta: „A Pirellinél azt mondták, Bahreinre még nem tudják ezt megcsinálni – lehetetlen volna még egy szett gumit adni a csapatoknak a Q3-ra.”
Eztán Todt hozzátette: „Majd azt mondták, hogy Kínára megoldható – de felár ellenében.”
Az érintettek vasárnap újra összeülnek majd, hogy egyeztessenek arról, a Kínai Nagydíjtól kezdődően milyen időmérő-formátum legyen érvényben a Forma-1-ben.