Motorkímélő beállításokkal futotta meg az Orosz Nagydíj leggyorsabb körét vasárnap a futamot később megnyerő Nico Rosberg.
Motorkímélő beállításokkal futotta meg az Orosz Nagydíj leggyorsabb körét vasárnap a futamot később megnyerő Nico Rosberg.
A bajnoki tabella éllovasa a szezon eddigi négy versenyén diadalmaskodni tudott, Szocsiban pedig a Mercedes előnye jóval nagyobb volt a Ferrarival szemben, mint a korábbi versenyeken.
A német istállónak ennek ellenére nem volt sétagalopp az oroszországi verseny, a csapat ugyanis a futamot követően felfedte, Nico Rosbergnek és Lewis Hamiltonnak is motorgondjai voltak.
A Mercedes nemrégiben egy nyílt levélben mesélte el az Orosz Nagydíj sztoriját a rajongóknak – ebből kiderült, Rosberg motorkímélő üzemmódban futotta meg a verseny leggyorsabb körét.
„Nem sokkal a kerékcseréje után figyelmeztető jeleket vettünk észre Nico autójának energia-visszanyerő (MGU-K) rendszeréből” – áll az írásban.
„Több körön keresztül nyugtatgattuk, hogy kényelmes előnye van Lewisszal szemben, szóval vegyen vissza addig, amíg az FIA megengedi nekünk, hogy utasítsuk arra, változtassa meg a beállításokat, hogy kezelni tudja a problémát.”
„Nico a kormány mögött semmiféle utalást nem kapott arra vonatkozóan, hogy mekkora a feszültség a bokszutca falán. Amikor megfutotta a leggyorsabb kört a futam utolsó előtti körében, még mindig „biztonságos üzemmódban” volt. Ezzel demonstrálta, hogy milyen kiváló volt az autó tempója ezen a hétvégén.”
„Ezen események miatt jóval stresszesebb volt számunkra ez a verseny. De amint mindkét autó átszelte a célvonalat, mindenki megkönnyebbült.”
Nemcsak Rosbergnek, Hamiltonnak is műszaki gondjai voltak a verseny során. A Mercedesnél elárulták, a brit 16 kört tett meg úgy, hogy semmi víznyomás nem volt az autóban.