Sebastian Vettel érte el a legjobb köridőt a Forma-1-es csapatok első évközi tesztjének nyitónapján, Barcelonában. A Ferrari versenyzője mögött Nico Rosberg zárt másodikként, Jenson Button harmadikként.
Sebastian Vettel érte el a legjobb köridőt a Forma-1-es csapatok első évközi tesztjének nyitónapján, Barcelonában. A Ferrari versenyzője mögött Nico Rosberg zárt másodikként, Jenson Button harmadikként.
A 2016-os évad során a királykategória csapatai két évközi teszten vehetnek részt – az egyiket a spanyolországi, a másikat pedig a nagy-britanniai versenyhétvégét követően tartják.
A barcelonai gyakorláson a mezőny összes alakulata képviselteti magát, a Ferrarinál pedig a keddi nyitónapon a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel rótta a köröket.
A maranellói gárda a nap nagy részében azon dolgozott, hogy megoldást találjon azokkal a gumikkal kapcsolatos problémákra, melyek az időmérő edzéseken hátráltatják versenyzőit, és melyek miatt Vettel és csapattársa, Kimi Räikkönen csak a harmadik rajtsorba kvalifikálták magukat a Spanyol Nagydíjon.
Vettel főleg a Pirelli lágy keverékű abroncsaival körözött ma, és egyik időmérő-szimulációja során futotta meg legjobbját (1 perc 23,220 másodperc), mellyel végül az első pozícióban zárta a tesztnapot.
A második leggyorsabb a bajnoki éllovas Nico Rosberg lett a Mercedesszel: a német alig 1 tizeddel bizonyult lassabbnak ferraris honfitársánál, és noha a legtöbb kört a Pirelli közepes keverékű gumijaival futotta meg, mai legjobbját a lágyakkal érte el.
Rosberg egyébként a nap legszorgalmasabb versenyzője volt a maga 119 körével.
A McLaren brit világbajnoka, Jenson Button délelőtt a leggyorsabb volt a Pirelli szuperlágy keverékeivel, a keddi tesztnapon pedig a wokingi gárda különféle mechanikai és aerodinamikai munkákat végzett az idei versenyautón.
A Haas versenyzője, Romain Grosjean a délután folyamán feltetette autóira az ultralágy abroncsokat is, így futotta meg végül negyedik helyet érő 1 perc 23,882 másodperces idejét. Késő délután a Manor versenyzője, Pascal Wehrlein is futott egy időmérős kört – igaz, ő a szuperlágy gumikkal. Ennek ellenére a német ötödik lett a nap végére.
A Red Bull színeiben Daniel Ricciardo rótta a köröket, az ausztrál 89 kört tett meg, miközben a Renault új fejlesztésű V6-os erőforrását tesztelte. Délután váltott a lágy gumikra, ekkor futotta meg 1 perc 24,307 másodperces idejét. Ricciardo holnapra átadja a volánt a Spanyol Nagydíj győztesének, Max Verstappennek.
A Toro Rosso autóját a Red Bull juniorprogramjának felfedezettje, Pierre Gasly terelgette ma, ő a Force India tartalékosát, Alfonso Celist megelőzve lett hetedik.
A Williamsnél Alex Lynn tesztpilóta volt szolgálatban, ő délelőtt egy radikális kinézetű hátsó szárnnyal rótta a köröket – ezzel az eszközzel a grove-i gárda a 2017-es leszorítóerő-szintet kívánta szimulálni autóján.
Kora délután a brit tehetség egy szokványos tesztprogramba kezdett bele, ám a nap végére újra felkerült autójára az említett hátsó szárny. Lynn végül a Renault tesztpilótáját, Esteban Ocont megelőzve lett kilencedik. Ocon holnap már a Mercedes autóját vezetheti Barcelonában.