A Honda Forma-1-es programját irányító Haszegava Juszuke elárulta, a japán gyártó energia-visszanyerő rendszere már van azon a szinten, mint a Mercedes saját megoldása.
A Honda Forma-1-es programját irányító Haszegava Juszuke elárulta, a japán gyártó energia-visszanyerő rendszere már van azon a szinten, mint a Mercedes saját megoldása.
A Honda sokat küszködött az elmúlt másfél évben, V6-os erőforrása ugyanis a megbízhatóság és a teljesítmény tekintetében is komoly lemaradásban volt a riválisokhoz képest.
Bár a komplett csomagot tekintve a japánok még mindig hátrányban vannak, Haszegava szerint az energia-visszanyerő rendszer fejlesztésében hatalmas előrelépéseket tettek.
„Az energia-visszanyerő rendszer szempontjából már elértük a céljainkat, az ugyanis már a Mercedes szintjén van” – mondta a japán szakember.
„Az energia-visszanyerő rendszerünk teljesítménye nem sokban különbözik a topcsapatokétól, ebben egészen biztos vagyok. Az energia-visszanyerést tavalyhoz képest megdupláztuk, és elértük a csúcsteljesítményt. Azt nem tudom kijelenteni, hogy jobb, mint a többieké, de bátran mondhatom, hogy azonos szinten vagyunk.”
„Hihetetlen, amit elértünk 2-3 év alatt, miközben a többieknek 7-8 évük volt rá.”
A belső égésű motorra a Honda még egyetlen fejlesztési zsetont sem költött el idén, a szezon végéig pedig még 12 darab áll a gyártó rendelkezésére. Haszegava elárulta, a szezon vége előtt biztosan javítanak az úgynevezett ICE teljesítményén is.
„Mindig van terület a fejlődésre, de kétségtelen, hogy sokkal inkább a belső égésű motor teljesítményére kell fókuszálnunk. Még nincs elég teljesítmény egy fejlesztési csomaghoz, szóval nem tudjuk bevezetni.”
„Egyes tesztek esetében látjuk az előnyöket, de komplett motorként még nem tudjuk bevezetni. Nincs elég időnk, hogy mindent megváltoztassunk – sem pedig elég zsetonunk.”