Williams: Kiforratlanok még a 2017-es autók - F1VILÁG.HU

Williams: Kiforratlanok még a 2017-es autók

HIRDETÉS

A kevés szélcsatornás teszt miatt nagyon kiforratlanok még a 2017-es Forma-1-es versenyautók – nyilatkozta a Williamstől az idény végén távozó Pat Symonds.


A kevés szélcsatornás teszt miatt nagyon kiforratlanok még a 2017-es Forma-1-es versenyautók – nyilatkozta a Williamstől az idény végén távozó Pat Symonds.

2017-ben új éra veszi kezdetét a Forma-1-ben, jelentős mértékben változnak ugyanis a technikai szabályok – a cél az, hogy körönként 4-5 másodperccel gyorsabbak legyenek a versenygépek.

Miután azonban a regulákat csak meglehetősen későn véglegesítették, a csapatok pedig nem kapták meg időben az új abroncsok szélcsatorna-modelljeit, a mezőny számára jóval kevesebb idő állt rendelkezésre, mint a legutóbbi, hasonlóan komoly szabályváltozás idején.

„Azt gondolom, a legfőbb különbség, hogy jóval kevesebb idő állt rendelkezésre a fejlesztésekre – kevés időnk volt, és a szélcsatornában sem dolgozhattunk eleget” – mondta Pat Symonds, a Williams leköszönő technikai igazgatója.

„Ha visszaemlékszünk 2009-re, amikor szintén sokat változtak a szabályok, akkor már évek óta beszéltünk róluk, voltak tervek, és a hét minden napján, a nap 24 órájában dolgoztunk a szélcsatornában a Toyotánál. Bőven volt időnk vizsgálódni.”

„A következő nagy változás 2014-ben volt. Számos dolog változott az aerodinamikai szabályokat tekintve, illetve az autó hűtésére vonatkozóan. Akkoriban is elegendő időnk volt, egy héten 80 tesztet végeztünk a szélcsatornában.”

„Idén február végén kaptuk csak meg a szélcsatornás gumikat, ekkor kezdtünk el igazán dolgozni a szélcsatornában. A CFD-technológiával természetesen már dolgoztunk ekkor, és persze a szélcsatornában is voltunk, ahol a hátsó gumikat használtuk elöl is – próbáltuk megtudni, alapvetően milyenek lesznek a légáramlatok.”

„Február óta heti 65 tesztünk volt, és persze dolgoztunk a 2016-os autón is.”

„Úgy gondolom tehát, hogy a jelenlegi fejlesztések nagyon kiforratlanok a korábbiakhoz képest, és ezért vagyok biztos abban, hogy miért folytatódnak majd, és miért nem lehet pontosan meghatározni a célokat.”

Hirdetés

Symonds hozzátette, véleménye szerint nem lesz nagy különbség az egyes versenyautók között.

„A szabályok nagyon pontosan előírnak dolgokat. A motorborítás tekintetében van egy terület, ahol láthatunk majd néhány variációt. Van néhány nyitottabb terület itt-ott, de ezek nem igazán lesznek feltűnőek.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Williams: Kiforratlanok még a 2017-es autók
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!