Változtatni fog hátsó szárnyán a Renault a 2017-es idény kezdete előtt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) álláspontja szerint ugyanis annak egyik kiegészítő eleme nem felel meg a szabályoknak.
Változtatni fog hátsó szárnyán a Renault a 2017-es idény kezdete előtt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) álláspontja szerint ugyanis annak egyik kiegészítő eleme nem felel meg a szabályoknak.
Az R.S.17-es modellt múlt héten, Londonban mutatták be, a rivális csapatok pedig rögtön ezt követően megkérdőjelezték a kiegészítő tartóoszlop legalitását.
Azt ugyanis a Renault nem a hátsó terelőszárny fő eleméhez, hanem a DRS-t aktiváló elemhez csatlakoztatták. Ezzel a csapat az FIA szerint megszegte a technikai szabályzat 3.9.6-os cikkelyét, mely kimondja, hogy ezt a bizonyos oszlopot meg kell hosszabbítani egészen addig, amíg nem találkozik a hátsó szárny fő elemével.
A Renault azzal érvelt, hogy egy későbbi szabályozáslehetővé teszi, hogy a szóban forgó oszlopot minimális mértékben olyan elemekhez erősítsék, melyek kizárólag a DRS működtetéséért felelősek. A riválisok csapatok szerint – és ezt a nézetet osztja az FIA is – viszont azonban a két elem nem minimális mértékben csatlakozik egymáshoz.
A vitatott tervezés egyébként vélhetően a DRS hatékonyságán volt hivatott javítania, a Renault-nak azonban most változtatnia kell azon.
Egyes csapatok egyébként úgy vélik, nem sok előnnyel járt a Renault trükkös megoldása.