Bár mindent megtett, hogy megoldja a teszteken tapasztalt problémákat, a Honda továbbra is aggódik motorjai megbízhatósága miatt – mindezt Haszegava Juszuke, a japán gyártó F1-es főnöke árulta el Melbourne-ben.
Bár mindent megtett, hogy megoldja a teszteken tapasztalt problémákat, a Honda továbbra is aggódik motorjai megbízhatósága miatt – mindezt Haszegava Juszuke, a japán gyártó F1-es főnöke árulta el Melbourne-ben.
A McLaren-Honda kiábrándítóan szerepelt az előszezonban, miután komoly megbízhatósági és teljesítménybeli problémák akadtak V6-os erőforrásával.
Bár a Hondánál a tesztek ideje alatt úgy fogalmaztak, a megbízhatósági gondokat orvosolni tudják az idénynyitóig, a minap elismerték, továbbra is aggasztó a helyzet.
„A második teszthét utolsó két napján az autó vibrációja okozta a gondokat” – mondta a Honda F1-es programját irányító Haszegava Juszuke.
„Nem pusztán a motorral volt gond, bár ami a leginkább vibrált, az valóban a motor volt. A probléma miatt repedések keletkeztek az autó oldalán, a kábelkötegek pedig kezdtek leválni. Azt azonban nem tudom, hogy a probléma ismét felmerül-e, ha már nem fog vibrálni a motor. Aggódom.”
„De az is bizonyos, hogy ahogy az autó átment a barcelonai kerékvetőkön, az okozta a vibrációt. Márpedig, ha ilyen gondunk van az autó oldalán, az aggasztó.”
A Hondánál azt mondják, a próbapadon a motorvezérléssel igyekeztek javítani a helyzeten, de hogy ezek az intézkedések mennyire váltak be, csak akkor derül ki, ha már a pályán lesznek.
„Úgy gondolom, a vezethetőség fontos” – folytatta Haszegava. „Szakurában elvégeztünk néhány próbapados tesztet, de a pályán még nem futtattuk, szóval ma még nem tudok állást foglalni ez ügyben.”
Bár a vibrációval kapcsolatos probléma továbbra is kérdőjel, a Honda azt mondja, a többi technikai problémát megoldották.
„A spanyol teszten az első napon az olajtartállyal volt gond, a másodikon magával a motorral. Nem megyek bele azokba a részletekbe, hogy milyen problémák is ezek, de megtettem a szükséges intézkedéseket.”
„A második teszthét nyitónapján ismét a nagyfeszültségű rendszerekkel volt gond, és úgy gondolom, a legfőbb probléma megoldódott. A második napon pedig volt egy vízfolyásunk, ezért leállítottuk a motort.”