A Honda nagyon aggódik a megbízhatóság miatt - F1VILÁG.HU

A Honda nagyon aggódik a megbízhatóság miatt

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Bár mindent megtett, hogy megoldja a teszteken tapasztalt problémákat, a Honda továbbra is aggódik motorjai megbízhatósága miatt – mindezt Haszegava Juszuke, a japán gyártó F1-es főnöke árulta el Melbourne-ben.


Bár mindent megtett, hogy megoldja a teszteken tapasztalt problémákat, a Honda továbbra is aggódik motorjai megbízhatósága miatt – mindezt Haszegava Juszuke, a japán gyártó F1-es főnöke árulta el Melbourne-ben.

A McLaren-Honda kiábrándítóan szerepelt az előszezonban, miután komoly megbízhatósági és teljesítménybeli problémák akadtak V6-os erőforrásával.

Bár a Hondánál a tesztek ideje alatt úgy fogalmaztak, a megbízhatósági gondokat orvosolni tudják az idénynyitóig, a minap elismerték, továbbra is aggasztó a helyzet.

„A második teszthét utolsó két napján az autó vibrációja okozta a gondokat” – mondta a Honda F1-es programját irányító Haszegava Juszuke.

„Nem pusztán a motorral volt gond, bár ami a leginkább vibrált, az valóban a motor volt. A probléma miatt repedések keletkeztek az autó oldalán, a kábelkötegek pedig kezdtek leválni. Azt azonban nem tudom, hogy a probléma ismét felmerül-e, ha már nem fog vibrálni a motor. Aggódom.”

„De az is bizonyos, hogy ahogy az autó átment a barcelonai kerékvetőkön, az okozta a vibrációt. Márpedig, ha ilyen gondunk van az autó oldalán, az aggasztó.”

A Hondánál azt mondják, a próbapadon a motorvezérléssel igyekeztek javítani a helyzeten, de hogy ezek az intézkedések mennyire váltak be, csak akkor derül ki, ha már a pályán lesznek.

„Úgy gondolom, a vezethetőség fontos” – folytatta Haszegava. „Szakurában elvégeztünk néhány próbapados tesztet, de a pályán még nem futtattuk, szóval ma még nem tudok állást foglalni ez ügyben.”

Bár a vibrációval kapcsolatos probléma továbbra is kérdőjel, a Honda azt mondja, a többi technikai problémát megoldották.

Hirdetés

„A spanyol teszten az első napon az olajtartállyal volt gond, a másodikon magával a motorral. Nem megyek bele azokba a részletekbe, hogy milyen problémák is ezek, de megtettem a szükséges intézkedéseket.”

„A második teszthét nyitónapján ismét a nagyfeszültségű rendszerekkel volt gond, és úgy gondolom, a legfőbb probléma megoldódott. A második napon pedig volt egy vízfolyásunk, ezért leállítottuk a motort.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!