A Williams technikai igazgatója, Paddy Lowe azt mondja, a 2018-ban bevezetésre kerülő ’Halo’ integrálása rendkívül nagy kihívást jelent a Forma-1 csapatai számára.
A fejvédő szerkezetet jövőre már kötelező jelleggel használni kell a Forma-1-ben, a 2018-as autók fejlesztése pedig emiatt még nagyobb fejtörést okoz a királykategória csapatai számára.
„Óriási projekt az autóra helyezése. Még mindig dolgozunk rajta, az integrációja igazán nehéznek bizonyul” – mondta Paddy Lowe, a Williams technikai főnöke.
„Nagyon nagy terhelésnek kell ellenállnia, szóval úgy gondolom, a legnagyobb hatása nem is aerodinamikailag, hanem strukturálisan van.”
A ’Halo’ miatt másmilyen terheléses teszteknek kell majd megfelelni 2018-ban, Lowe pedig azt mondja, lesznek csapatok, melyek jobb munkát végeznek majd ebben a tekintetben anélkül, hogy túl nehézzé tennék versenyautóikat.
„Van némi teljesítmény benne, azt gyanítom. A legfőbb területet az jelenti, milyen hatékonyan tudunk megfelelni az illesztési követelményeknek, hogy ellenálljon a terheléseknek – és milyen nehézzé kell tenni. Mert minden a súlyról szól.”
Lowe azt mondja, az aerodinamikai hatás nem jelentős, habár a csapatoknak lehetőségük van arra, hogy saját maguk alakítsák a ’Halo’ körüli légáramlást.
„Némi aerodinamikai hatása van azért. De nem tekintünk rá olyan komoly projektre ebből a szempontból. Van némi terület a „manőverezésre”, de nem jelentős.”