Haas

Nehezen megy a ‘Halo’ integrálása az F1-es csapatoknak

F1 - MEXICO GRAND PRIX 2016
Renault testing the HALO protection system during the 2016 Formula One World Championship, Mexico Grand Prix from october 27 to 30 in Mexico - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI, Halo

A Williams technikai igazgatója, Paddy Lowe azt mondja, a 2018-ban bevezetésre kerülő ’Halo’ integrálása rendkívül nagy kihívást jelent a Forma-1 csapatai számára.

A fejvédő szerkezetet jövőre már kötelező jelleggel használni kell a Forma-1-ben, a 2018-as autók fejlesztése pedig emiatt még nagyobb fejtörést okoz a királykategória csapatai számára.

„Óriási projekt az autóra helyezése. Még mindig dolgozunk rajta, az integrációja igazán nehéznek bizonyul” – mondta Paddy Lowe, a Williams technikai főnöke.

„Nagyon nagy terhelésnek kell ellenállnia, szóval úgy gondolom, a legnagyobb hatása nem is aerodinamikailag, hanem strukturálisan van.”

A ’Halo’ miatt másmilyen terheléses teszteknek kell majd megfelelni 2018-ban, Lowe pedig azt mondja, lesznek csapatok, melyek jobb munkát végeznek majd ebben a tekintetben anélkül, hogy túl nehézzé tennék versenyautóikat.

„Van némi teljesítmény benne, azt gyanítom. A legfőbb területet az jelenti, milyen hatékonyan tudunk megfelelni az illesztési követelményeknek, hogy ellenálljon a terheléseknek – és milyen nehézzé kell tenni. Mert minden a súlyról szól.”

Lowe azt mondja, az aerodinamikai hatás nem jelentős, habár a csapatoknak lehetőségük van arra, hogy saját maguk alakítsák a ’Halo’ körüli légáramlást.

„Némi aerodinamikai hatása van azért. De nem tekintünk rá olyan komoly projektre ebből a szempontból. Van némi terület a „manőverezésre”, de nem jelentős.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

További hírek