Egy, a Red Bulléhoz hasonló diffúzorral rukkolt elő az Abu Dhabi Nagydíj nyitóedzésén a Ferrari Forma-1-es csapata.
A legtöbb istállóhoz hasonlóan a maranellóiak is gőzerővel dolgoznak 2018-as versenyautójukon, a szezonzáró hétvége pedig remek alkalmat kíván a különféle újítások kipróbálására.
A Ferrari a 2017-es idény során olyan diffúzorral szerelte fel autóit, melynek szélei lefelé hajlanak, hogy jobb légáramlást biztosítsanak a versenygép hátuljánál, illetve a hátsó abroncsokon. Ezen megoldás előnye, hogy a hátsó kerekek belső felénél bőven van hely különféle szárnyelemek kialakítására, ezáltal pedig jobban tudják irányítani a légáramlatokat.
Az Abu Dhabi Nagydíj pénteki nyitóedzésén azonban Kimi Räikkönen egy vadonatúj diffúzort is pályára vitt – egy olyat, mint amilyennel a Red Bull is dolgozik már egy ideje.
Ennek a megoldásnak köszönhetően több levegő áramlik át a diffúzoron, ami elméletileg növelni tudja a leszorítóerőt az autó hátuljánál. Működtetése viszont nem egyszerű, a gumikezelésnél ugyanis problémákat okozhat.
Räikkönen autóját egyébként számos mérőberendezéssel felszerelték a nyitóedzésen, hogy minél több adatot gyűjtsenek az új megoldásról.