Csaknem feleannyi előzés volt a 2017-es Forma-1-es évadban, mint az előző, 2016-os idényben – derül ki a Pirelli statisztikáiból.
Az olasz gumigyártó számos érdekes számadatot tett közzé az elmúlt idényről, ezekből pedig kiderül, az idei 20 versenyen összesen 435 előzés történt.
Ez mintegy 49 százalékkal kevesebb, mint a 2016-ban, amikor is összesen 866 előzést regisztráltak a Forma-1-ben – igaz, akkor 1 versennyel több szerepelt a naptárban.
Hozzá kell tenni, a 2016-os év ebből a szempontból a Forma-1 történetének legeredményesebb idénye volt – eközben az idei a legrosszabb a DRS-rendszer bevezetése óta. Az állítható hátsó szárnyak érkezése előtt, 2009-ben 211 előzést regisztráltak.
A legtöbb előzési manőver egyébként a bakui Azeri Nagydíjon volt – szám szerint 42, míg a legkevesebb az Orosz Nagydíjon: mindössze 1.
Az előzéskirály pedig nem más, mint a Red Bull ausztrálja, Daniel Ricciardo, aki 43 manővert mutatott be a 20 verseny során, ebből 13-at a Brit Nagydíjon, ahol a mezőny végéről küzdötte fel magát az 5. helyre.
Ricciardo csapattársa, Max Verstappen 22 előzést mutatott be, ezzel a Red Bull csapata élen járt az előzések tekintetében.
A Pirelli statisztikáiból kiderül, a versenyek nyitóköreiben a legtöbb pozíciót az újonc Lance Stroll szerezte, összesen 36-ot.
A legkevesebbszerint egyébként Max Verstappent és Lewis Hamiltont előzték az idény során, mindössze kétszer.
KERÉKCSERÉK:
A 2017-es évad során összesen 533 kerékcserét hajtottak végre versenykörülmények között a csapatok – versenyenként átlagban 26,7-et.
A legtöbb kerékcsere (41) Bakuban volt, a legkevesebb (18) pedig Ausztriában.