A 2018-as évadra is elérhető marad majd a Honda idei V6-os erőforrása, ha az új konfigurációval esetleg problémák lennének.
A japán gyártó a 2017-es idényt megelőzően jelentősen áttervezte hibrid erőforrását, az olajrendszer problémái miatt azonban hátrányból vágott neki a szezonnak, a McLarennel való partnersége pedig véget ért nemrég.
A Honda így 2018-ban már a Toro Rosso beszállítójaként folytatja, az idei motorkoncepción azonban nem változtat, ehelyett inkább továbbfejleszti azt.
Mindez azt jelenti, hogy a 2017-ben használt változat rendelkezésre áll majd, ha esetleg az új verzióval megbízhatósági problémák támadnak.
„Nagy segítség, hogy marad a jelenlegi koncepció” – mondta Haszegava Juszuke, aki december utolsó napján hivatalosan távozik a Honda F1-es programjának éléről.
A szakember a Motorsport.com-nak hozzátette: „Jobb teljesítményre és megbízhatóságra lesz szükségünk. És az ezúttal, az év ezen szakaszában sokkal jobb.”
„Még nem döntöttünk a végleges jövő évi specifikációról, de legalább van egy vészterv, mégpedig az idei motor. Meggyőződésem, hogy jó formában kezdjük a következő évet.”
„A 2016-os idény után módosítottunk a motorkoncepción. Nem kétséges, hogy ez szükséges fejlesztés volt. Úgy gondoljuk, hogy ez volt a helyes irány. A legfőbb probléma, hogy nem fejeztük be a motort időben, nem voltunk készen a téli tesztekre. Habár jó dolgokkal próbálkoztunk, több időre lett volna szükségünk, hogy befejezzük.”
Haszegava – kinek feladatait Aszaki Jaszuaki és Tanabi Tojoharu veszi át – biztos benne, a Honda jelenlegi koncepciója képes lesz felvenni a versenyt a riválisokéval.
„Majdnem ugyanazt a koncepciót választottuk, mint más gyártók, ezért ebből a szempontból nem látom okát annak, miért ne zárkózhatnánk fel.”