Több Forma-1-es istálló is érdeklődését fejezte ki az Aston Martin iránt, mely 2021-től motorszállítóként is jelen lehet a száguldó cirkuszban.
A brit autógyártó 2018-tól a Red Bull Racing névadó támogatója lesz a királykategóriában, és amennyiben elfogadhatónak tartja a következő motoréra szabályait, akár motorgyártóként is csatlakozhat a Forma-1-be.
Az Aston Martin elnöke és ügyvezetője, Andy Palmer azt mondta, egyelőre elégedettek a tervezett regulákkal, melyeket még októberben prezentáltak a Forma-1 elöljárói.
Az Aston Martin pedig már el is kezdett dolgozni a motorkoncepción, miután leszerződtette a korábban a Ferrari motorrészlegén dolgozó Joerg Rosst és Luca Marmorinit.
Ha az Aston Martin valóban F1-es motort épít majd, a Red Bull kétségkívül esélyes lesz annak használatára, és akár testvércsapata, a Toro Rosso is hasonló utat választhat.
Mindazonáltal úgy tudni, más, független csapatok is kapcsolatba léptek már az Aston Martinnal, mely a hírek szerint képes lenne kettőnél több istállónak is motorokat szállítani.
Arra a kérdésre, hogy a gyártó hány csapatot tudna ellátni erőforrásokkal, az Aston Martin elnöke így felelt a Motorsport.com-nak: „Van néhány nyers számításom a költségekre és az árakra vonatkozóan.”
„Az F1-ben foglalkozni kell az immaterális javakkal is, hiszen marketingértékről is beszélünk, nem feltétlenül fizikai megtérülésről. És a marketingnek hála remélhetőleg autókat tudunk majd eladni – ez az oka annak, hogy csináljuk.”
„Tervezünk előállni egy középmotoros autóval, hogy az riválisa legyen a Ferrari 488-asnak, ez pedig a Valkyrie.”
„A hitelesség megteremtése a lényeg arra az esetre, amikor szembe kell szállnunk a Ferrarival, a Lamborghinival, vagy a McLarennel a közutakon. A 2021-es szabályok időzítése kiváló, hiszen ekkor tervezünk előállni ezzel az autóval.”