Apró, nüansznyi dolgok miatt küszködött Monacóban és Oroszországban a háromszoros Forma-1-es világbajnok Lewis Hamilton.
Apró, nüansznyi dolgok miatt küszködött Monacóban és Oroszországban a háromszoros Forma-1-es világbajnok Lewis Hamilton.
A Mercedes versenyzője két versenyt nyert az idei szezonban, ám a Ferrari remek formájának hála a három győzelemmel rendelkező Sebastian Vettel vezeti a világbajnoki tabellát, méghozzá 25 pontos előnnyel.
Miközben a Ferrari kiválóan boldogul a Pirelli idei abroncsaival, a Mercedes egyértelműen küszködik – és mindez megmutatkozott Oroszországban, de különösen a Monacói Nagydíjon.
„Szocsiban eltérő beállításaink voltak. Kezdetben nem tűntek olyan jelentősnek ezek a különbségek, csupán nüansznyi eltérésekről volt szó” – mondta Hamilton az Orosz Nagydíj kapcsán, ahol csapattársa, Valtteri Bottas nyert, ő viszont csak a 4. helyen ért célba.
„Például a kanyarokba való bemenetel és az egyensúly volt szembe állítva a kanyarközepi és a kanyarkijárati teljesítménnyel a két autó esetében. Nagyon instabil volt az autóm a kanyarbejáratokon, és végül úgy adódott, hogy emiatt nagyon alulkormányzott volt az autóm a kanyarok közepén. Nagyon sok bonyolult dologról volt szó.”
„És ott van még a gumihőmérséklet, illetve annak kezelése… Vannak kisebb dolgok, melyeket most kezdünk csak látni.”
Hamilton kifejtette, Monacóban a féktávokon vibrációval küszködött, és az autó mechanikus egyensúlyával sem volt minden rendben.
„A legutóbbi, monacói versenyen a fékegyensúly okozta a problémákat, illetve a mechanikus egyensúly – és emiatt több körig tartott a gumik felmelegítése. A 4. körre a gumik jobb állapotban voltak, mint az elsőben, a Ferrarinál viszont már az 1. körben jól működtek. Próbáljuk megérteni, hogyan tudnánk mi is gyorsabban működésre bírni az abroncsokat.”
„Ha a Q2-ben befejeztem volna azt a kört, mindössze 1 tizeddel maradtam volna el Valtteritől, és bejutottam volna a Q3-ba.”