A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon hiányzott a száguldó cirkusz „létfontosságú összetevője”, az előzés, és ez a probléma mindaddig fennáll majd, amíg a sportág vezetősége nem teszi meg a szükséges lépéseket.
A 2018-as év első versenyén, Melbourne-ben mindössze 5 előzést láthatott a nagyérdemű, Max Verstappen pedig úgy fogalmazott, rajongóként ő biztosan kikapcsolta volna a TV-t a Forma-1 közben.
Pedig az ausztrál versenypályán idén már három DRS-zónát használhattak a versenyzők – ettől azonban nem lett több akció.
Ross Brawn elismeri, nem volt túl izgalmas az év első versenye, mert a pilóták képtelenek voltak előzni.
„Az egyik létfontosságú összetevő hiányzott, mégpedig az előzés, mivel nagyon kevés manővert láttunk a nyitóversenyen” – mondta a szakember.
„Nagyon fontos volna, hogy az autók képesek legyenek közel kerülni egymáshoz, és kerék a kerék elleni csatákat tudjanak vívni. Ha ilyen kicsi a sebességkülönbség két autó között, akkor majdhogynem lehetetlen a támadónak közel kerülni.”
„Láthattuk ezt Lewis Hamilton és Sebastian Vettel, Max Verstappen és Kevin Magnussen, Verstappen és Fernando Alonso, illetve Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen esetében is.”
„Hiányzott a kerék a kerék elleni akció. Ráadásul először volt három DRS-zóna, hogy növeljük az előzés lehetőségét.”
A Forma-1 jelenlegi aerodinamikai szabályait 2017-ben vezették be, és már az első évben 50 százalékkal csökkent az előzések száma a versenyeken.
Brawn nemrég felállított egy csoportot, mely azon dolgozik, hogy növelje az izgalmakat a száguldó cirkuszban. A szakember szerint strukturált megközelítésre van szükség, hogy orvosolják a problémát.
„Amíg nem választunk strukturált megközelítést, nem fogunk előrelépni. Az egyik célunk, amit az FIA-val és a csapatokkal vizsgálunk 2021-re, hogy szeretnénk, ha olyan autók lennének, melyek lehetővé teszik a versenyzők számára, hogy egymással harcoljanak a pályán.”
„Ezért az FIA és a Forma-1 egy aerodinamikai kutatóprogramot indított kétautós modellekkel – úgy a szélcsatornában, mint a CFD-technológiát használva.”
„Javítanunk kell az autók tervezésén, hogy a teljesítményük egy szinten legyen, ugyanakkor lehetővé tegye a kerék a kerék elleni csatákat.”
„A Forma-1 rajongói jobb showt akarnak, és az előzés a legizgalmasabb és leglátványosabb összetevő a pályán. A Forma-1 teljes közösségének erőfeszítéseket kell tennie annak érdekében, hogy ez meglegyen, mert a rajongók jelentik a legnagyobb értéket számunkra.”